י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
על סף ייאוש?

ללא ליברמן: יוזמת החירום של רה"מ נתניהו

על סף ייאוש? יוזמת החירום של ראש הממשלה נתניהו: ממשלה זמנית - ללא ליברמן • היוזמה מגיעה לאור ריבוי הקשיים המעכבים את החתימה על ההסכם הקואליציוני - שהדד-ליין שלו עומד להסתיים • כל הפרטים

ללא ליברמן: יוזמת החירום של רה"מ נתניהו
ליברמן ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד ערימת הקשיים הקואליציוניים עדיין נמשכת והקמת הקואליציה טרם נראית באופק, ראש הממשלה בנימין נתניהו יוזם הקמת ממשלה צרה ללא ישראל ביתנו באופן זמני - עד לשינוי מצידו של ליברמן או להצעה ממפלגה אחרת.

על פי הדיווחים הבוקר (חמישי), פתרון הממשלה הזמנית מגיע לאור הקשיים הרבים המעכבים את החתימה על ההסכם הקואליציוני שהדד-ליין שלו מגיע לסיומו בעוד 13 יום בלבד, זאת כשאין בידם של הליכוד ולו חתימה אחת ממפלגה אחרת.

על פי המתווה האפשרי, הממשלה תהיה בת 60 חברים בלבד; כאשר התקווה וההערכה היא כי ליברמן לא יצביע נגד ממשלת הימין, ובנושאים חשובים יעשו דילים נקודתיים עם מפלגות האופוזיציה ובראשם עם מפלגות הערביות.

באופן עקרוני, הדבר הוא אפשרי שכן בכדי להפיל את הממשלה דרוש רוב של 61 ח"כים - כך שקואליציה כזו יכולה לשרוד זמן מה; אולם זהו לא פתרון נוח ורצוי במיוחד ובליכוד מקווים כי מהר מאוד אביגדור ליברמן או אולי חבר כנסת אחר ימהר לחתום על הסכם קואליציה ולהצטרף לשורותיה.

במפלגות החרדיות מתעכבים עם החתימה בעיקר בשל התעקשותו של ליברמן בנושאי חוק הגיוס ונושאי הדת הנוספים; באיחוד הימין כמעט והגיעו לסיכומים ברוב הדברים - מלבד התפקידים; ובכולנו טרם החלו לדון בשיחות המו״מ.

בנימין נתניהו אביגדור ליברמן קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד