י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"אני רוצה, אני יכול" • ספירת מלאי בספירת העומר

כולנו רוצים שינוי, רוצים להגיע למצב שההכנסות מכסות את ההוצאות, שההכנסות יממנו לנו בשפע את ההוצאות וברמה סבירה, ושלא נצטרך להגיד "לא" להוצאות שהם קצת מעבר לנורמה • כדי שזה יקרה, צריך שינוי, שינוי אמיתי מתחיל בראש, אצלנו בפנים

"אני רוצה, אני יכול" • ספירת מלאי בספירת העומר
צבי סילבר צילום: יח"צ

נתחיל אחרי פסח... כמה אהבנו לומר את זה לעצמנו רק לפני שבועיים, וכמה שאנו לא אוהבים כשזה הופך למציאות. מה שעמד מאחורי האמירה הזו, הוא הרצון לדחות כמה שיותר, ולספר לעצמנו שנעשה ונתחיל אחרי פסח, אבל האמת, לא ממש התכוונו לזה. אנחנו לא באמת רוצים לעשות, זה גדול עלינו!

מזדהים עם המילים? אלו המילים או המחשבות שמתרוצצות לרבים מאתנו בראש. רק מתנדב אחד (כותב המאמר..) הסכים לכתוב את זה שחור על גבי לבן. הגיע הזמן שנדבר על מה שרץ בראש של כולנו.

 

כולנו רוצים שינוי, רוצים להגיע למצב שההכנסות מכסות את ההוצאות, שההכנסות יממנו לנו בשפע את ההוצאות וברמה סבירה, ושלא נצטרך להגיד "לא" להוצאות שהם קצת מעבר לנורמה.

כדי שזה יקרה, צריך שינוי, וזה לא השינוי הרגיל בסגנון שכולם חושבים: למצוא עבודה חדשה או לקבל תוספת הכנסה בעבודה הקיימת. זה אולי התוצאות של השינוי, ואולי יגרום להרגשה ולמציאות אחרת, אבל כדי שזה יקרה צריך לעשות שינוי אמיתי. שינוי אמיתי מתחיל בראש, אצלנו בפנים. .נתחיל לחשוב נכון, בריא וישר, לפי הסדר הבא:

ראשית, נתחיל לחשוב לעצמנו כל העת על שני דברים עקרוניים:

  1. אני רוצה.
  2. אני יכול.

בלי לשים לב, דבר מהותי מאוד בחיינו התהפך. כשאנו נפגשים בחיים עם קושי, לדוגמה: אני לא רוצה לקנות דירה להשקעה כי אתקשה למצוא שוכר, הקושי מוביל אותנו למסקנה כי אנחנו לא יכולים, אם קשה -  סימן שזה מעבר ליכולת שלי. האמת, זה ממש הפוך, אם קשה לך סימן שאתה בעליה, כך רגילים רוכבי האופניים לומר, כשקל לך -  אתה בירידה וכשקשה לך - אתה בעליה.

 הקושי מסמן עבורנו שיש אתגר, הוא לא סימן לנסיגה, ולכן חשוב מאוד להחליף את ה"לא יכול" ב "לא רוצה" כי בסוף הכול יושב על הרצון שלנו. לכן דירגתי את המחשבות הבריאות בסדר הבא, ראשית כל "אני רוצה" ורק אחר כך "אני יכול", כי מה שארצה, באמת אוכל לבצע בסייעתא דשמיא.

נמשיך ברשותכם עם 3 תובנות חשובות נוספות שכדאי לבדוק וליישם בדרך להצלחה.

  1. אני מוכשר וטוב בדברים הבאים (לעשות רשימה של הכישורים והתכונות שיש לי שאפשר לייצר מהם כסף.
  2. לרשום ליד כל כישרון ותכונה, מי ידוע לנו שמנצל את הכישרון או את התכונה, ואם לא ידוע לנו נברר.
  3. לבדוק כמה כסף עושים אנשים מהכישרון/התכונה ולרשום.

התוצאה: מסמך אישיותי שמוכיח לנו שחור על גבי לבן כמה אנחנו שווים (תרתי משמע)!!!

ברגע שמסמך כזה מוכן, יש לנו את ההקדמה לתכנית עבודה והתקדמות מה צריך לעשות בכדי להגיע להכנסה נוספת. התהליך הנ"ל נותן לנו תשובה, למה כל כך הרבה פעמים כשניסינו להתקדם זה לא הצליח? כי כדי להצליח צריך להכיר ולדעת מי אני.

נחתום בפתגם המיוחס לאחד מגדולי המוסר זצוק"ל: "אין עני אלא מי שאין לו אני".

בהצלחה וקיץ בריא!

הכותב הוא יועץ כלכלי מטעם פאגי ומומחה להתנהלות כלכלית נבונה

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד