י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הקרב לנשיאות

טראמפ: "עוד יפיוף. הוא בדיחה. הגרוע ביותר"

המירוץ לנשיאות ארצות הברית מתחיל להתחמם ולבורסת השמות מצטרף ראש עיריית ניו-יורק הפרו ישראלי, שזוכה ללעג בשל הכרזתו על ריצה לבית הלבן | טראמפ הגיב: "ראש העיר הגרוע ביותר בארה"ב. הוא בדיחה"

טראמפ: "עוד יפיוף. הוא בדיחה. הגרוע ביותר"
דה בלאזיו צילום: רויטרס

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו לוקח חלק במירוץ לנשיאות ב-2020, והצטרף ל -23 מועמדים דמוקרטיים נוספים שהגישו מועמדות במפלגה הדמוקרטית.

ראש העיר הודיע ​​על ריצתו לנשיאות ארצות הברית בסרטון שפורסם על ידי אנשי הקמפיין שלו.

"יש הרבה כסף בעולם הזה. יש הרבה כסף בארץ הזאת. זה רק בידיים הלא נכונות", אמר דה בלאזיו בתחילת הסרטון. הוא הוסיף: "אני רץ לנשיאות כי הגיע הזמן שנשים ואנשים שעובדים קודם".

שעות ספורות לאחר ההכרזה, הנשיא טראמפ הגיב בטוויטר על הפרסום, "הדמוקרטים מקבלים עוד יפיוף שיצטרף לקבוצה שלהם. ביל דה בלאזיו מניו יורק, הנחשב לראש העיר הגרוע ביותר בארה"ב, אמור להודיע ​​היום שהוא מתמודד לנשיא. הוא בדיחה, אבל אם אתם אוהבים מסים גבוהים ופשע, הוא האיש שלכם, העיר ניו יורק שונאת אותו".

סקרים בניו יורק הראו שרובם המכריע של הניו יורקים - 76% - סבורים שהוא לא צריך להתמודד בבחירות לנשיאות, ושאיפותיו זכו ללעג נרחב בעירו, בעיקר מצד אנשי מפלגתו, כך מדווח ה'גארדיאן' הבריטי.

דה בלאזיו סירב להיכנע לתוצאות הסקרים ואמר כי "אני שמח שאיחדתי את תושבי ניו יורק".

על פי הערך שנכתב עליו ב'ויקיפדיה', בשנת 2000 הוא ניהל את הקמפיין לסנאט של הגברת הראשונה דאז, הילרי קלינטון. הוא כיהן בשנים 2002–2009 כחבר מועצת העיר ניו יורק, וייצג את המחוז ה-39 בברוקלין. בשנת 2009 נבחר לנציב תלונות הציבור של העיר. ב-5 בנובמבר 2013 נבחר לראשות עיריית ניו יורק, ברוב של 73% מהקולות מול המועמד הרפובליקני, ג'ו לוטה, וב-1 בינואר 2014 החליף בתפקיד את מייקל בלומברג, שפרש לאחר 12 שנות כהונה.

עמדותיו של דה בלאזיו הן פרו-ישראליות. לפני היותו לראש עיריית ניו יורק ביקר שלוש פעמים בישראל והתרשם במיוחד מהביקור בשדרות שהיא יעד מרכזי להתקפות מרצועת עזה.

כשביקר בשדרות הגיע למרכז לילדים וציין: "ראינו מה המשמעות שלו עבור המשפחות. אם הורים רוצים לאפשר לילדיהם לשחק, הם חייבים לעשות זאת באזור חסין לפצצות ולטילים. אי אפשר לעבור חוויה כזו ולא לחוש סולידרית עם אנשי ישראל, הנמצאים בחזית ונלחמים באתגרים רבים כל כך".

אם לא די בכך, באוגוסט 2016 הצהיר שהוא מתנגד לארגוני החרם על ישראל BDS ושבכוונתו להתעמת עם "אנשים התומכים ב-BDS". הוא ציין את "המעשים הטובים" המרובים של מדינת היהודים, ואת העובדה שכאשר מתרחשים אסונות בעולם, "ישראל היא אחת הראשונות שבאות לשם להגן על הנזקקים, בלי קשר לרקע שלהם ובלי קשר לאמונתם".

במקביל, ראש העיר שומר על יחסים מצוינים עם אנשי הקהילה החרדית בניו יורק, וכמה ממקורביו והלוחשים על אוזנו הם חרדים.

עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד