י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הצעתי לליצמן והוא סירב"

פולמוס במפלגה החרדית: שיכון או בריאות?

שיכון קודם לבריאות: קריאה נשמעת באגודת ישראל להתעקש על תיק השיכון גם במחיר של ויתור על תיק הבריאות, בטענה כי הדבר נחוץ יותר למצביעים החרדים שסובלים ממצוקת דיור חמורה • סגן השר פרוש אמר לנוכחים: "הצעתי לליצמן לקחת את תיק השיכון לעצמו" • כל הפרטים

פולמוס במפלגה החרדית: שיכון או בריאות?
אילוסטרציה צילום: הדס פרוש / פלאש 90 נועם ריבקין פנטון

לקראת חלוקת השלל בתוך סיעת יהדות התורה, ראשי קהילות באגודת ישראל יוצאים בקריאה לדרוש את תיק השיכון קודם תיק הבריאות, כשלטענתם למשרד הבינוי והשיכון יש חשיבות גדולה יותר עבור הציבור החרדי.

הקריאה עלתה במהלך מפגש סגור ומצומצם שנערך בין כ-15 ראשי קהילות ומנהלי מוסדות באגודת ישראל שנועדו אמש לפגישה ממושכת עם סגן השר מאיר פרוש יחד עם בנו - ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין וסגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש, זאת לאחר שיתר חברי סיעת אגודת ישראל התעלמו מפנייתם.

במהלך המפגש העלו העסקנים וראשי הקהילות הצעה להציב את תיק השיכון כדרישה חד משמעית עבור כניסה לקואליציה, כאשר הנוכחים סברו כי תיק השיכון חשוב יותר מתיק הבריאות ויכול לסייע יותר עבור הציבור החרדי.

במפגש העלו הנוכחים את עצם העבודה כי בש"ס, עם אותו בסיס כוח, הם זכאים לשלושה תיקים שכולם משמעותיים עבור הציבור החרדי ברחבי הארץ. כך למשל, תיק נגב וגליל שמעביר תקציבי ענק לחברי המועצה לאירועי תרבות, תיק הפנים שמסייע לנציגים ולציבור הבוחרים ותיק הדתות שמטיב עם הנציגים החרדים בכל ענייני הדת בזירה המוניציפלית ובתחום מינויי הרבנים ודיינים בפרט.

מנגד, ציינו במפגש אמש, כי משרד הבריאות נחשב לתיק בינוני, "הוא תיק חשוב מאוד אך לא מטיב עם הציבור החרדי כפי שניתן לעשות עם משרדים אחרים ובראשם משרד השיכון", נאמר. הם ציינו עוד כי "מוטב יהיה שסגן השר יעקב ליצמן יביא את יכולותיו לפתור את המצוקה החרדית שיעמוד בראשות משרד השיכון".

בנוסף, ל'בחדרי חרדים' נודע כי סגן השר מאיר פרוש, אמר במפגש כי הוא מסכים עם דבריהם וסיפר לנוכחים כי הציע מספר פעמים לעמיתו יעקב ליצמן שייקח לידיו את תיק השיכון במקום תיק הבריאות, אך האחרון סירב להצעה.

משרד הבריאות משרד השיכון והבינוי אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד