י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נוצרים בלבוש חרדי

הקהילה בהלם: זוג החסידים התגלו כמתחזים

בעל ואשתו שהיו חלק אינטגרלי מקהילה חרדית בשיקגו התבררו לתדהמת אנשי הקהילה כמתחזים - מיסיונרים שנטמעו במטרה לסחוף יהודים להמיר את דתם רחמנא ליצלן

הקהילה בהלם: זוג החסידים התגלו כמתחזים
הגבר המתחזה צילום: ללא

בני זוג 'חרדים' שעברו באחרונה להתגורר בשכונה יהודית בשיקגו התגלו שאינם יהודים. הם נראו כחרדים לכל דבר ובאו עם משימה להשפיע על אחרים להיות כמוהם.

שליח חב"ד, הרב לוי נוטיק משיקגו הודיע ​​לקהילה היהודית כי בני הזוג שמסתובבים בשמות דוד ורבקה קסטלו, הוכרו על ידי תושב ברוקלין כזוג שנחשף שם בשנה שעברה, גם אז הם התחזו לחרדים.

הזוג דוד ורבקה קסטלו עברו להתגורר בפארק ווסט רוג'רס בשיקגו לפני כמה חודשים, והם מתלבשים ומתנהגים כמו יהודים חרדים. הללו אף מתפללים בבית הכנסת המקומי. הרב נוטיק פרסם כי רבקה עובדת כבייביסיטר לילדים צעירים בשכונה, כך דווח באתר Colive.

בעלה דוד נראה כמו יהודי חסידי עם הלבוש החסידי המלא, ואף מגדל פיאות וזקן כיאה לאברך שנמנה על עדת החסידים.

כשזוג המתחזים נשאלו לגבי מעשיהם, הזוג הודה שרבקה לא יהודיה, אך הגבר טען שסבתו של אמו הייתה יהודיה.

הרב נוטיק סיפר כי הוא נפגש עם בני הזוג, והם לא הכחישו את היותם בשכונה כדי להשפיע באופן מיוחד בקרב הקהילה החרדית למיסיונריות ולהכרה של הדת הנוצרית.

"יש להם אמונות של כפירה ונצרות", אומר הרב נוטיק. "הוא לא מכחיש את זה, להיפך, הוא מתעקש שהוא צודק בדרכו, ואין לו חרטות על מעשיו".

הרב נוטיק סיפר כי בהשגחה פרטית הגיע אורח מוויליאמסבורג שבברוקלין, וראה את דוד קסטלו בבית הכנסת. הלה הכיר אותו מיד ומסר את המידע המפליל לגביו לראשי הקהילה הנדהמים. "בני הזוג עשו את אותו הדבר בברוקלין בשנה שעברה (בבית מדרש רזלו ובבתי כנסת אחרים), עד שנחשפו ונאמר להם לעזוב", סיפר.

לאחר שעקב אחרי בני הזוג, גילה הרב נוטיק כי הזוג פעיל במשך תקופה ארוכה מאד בקרב קהילות חרדיות, והם עשו הרבה כדי לקרב לנצרות כמה שיותר חרדים. במסגרת פעולותיהם הם חילקו מצרכי מזון לכבוד שבת למשפחות נזקקות, וכך הצליחו להגיע קרוב למשפחות.

שיקגו חב"ד חרדים התחזות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד