י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לא עבר בשקט

"תתבייש לך" • מי חיבק ומי תקף את סער

"צריך הרבה אומץ פוליטי לצאת נגד נתניהו", כתב לפיד וחיזק את גדעון סער | בליכוד היה מי שתקף: "תתבייש לך" | והיה מי שחיבק וגיבה: "הליכוד היא מפלגה דמוקרטית, בה מותר לכל אחד להביע את דעתו ללא חשש"

"תתבייש לך" • מי חיבק ומי תקף את סער
אמסלם, סער ולפיד צילום: נועם ריבקין-פנטון/הדס פרוש, פלאש 90

הראיון של בכיר 'הליכוד' ח"כ גדעון סער אמש (חמישי) ב'ערוץ 12', עורר סערה רבתי במערכת הפוליטית, היו מי שברכו בעיקר מהאופוזיציה וגם מתוככי 'הליכוד', וגם היה מי שתקף.

סער אמר בראיון לקרן מרציאנו במהדורה המרכזית כי חוק החסינות שמקדמים בקואליציה המסתמנת, הינו "חוק עם אפס תועלת ומקסימום נזק".

ראשון המברכים היה איך לא, ח"כ יאיר לפיד שצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "צריך הרבה אומץ פוליטי לצאת נגד נתניהו. אני מחזק את גדעון סער, וקורא לחברי הכנסת מהקואליציה להצטרף לגדעון, חוק החסינות, הוא נזק לא רק לליכוד, הוא נזק למדינת ישראל".

גם חבר סיעתו, חבר הכנסת עופר שלח בירך וכתב, "גדעון סער הוא הסדק הראשון בחומה. האנשים הישרים בליכוד ובקואליציה לא יוכלו לסבול את הכיוון שביבי הולך בו. לא נניח להם, עד שיעשו מה שצריך".

בכיר 'הליכוד' יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם תקף את חברו לסיעה וכתב, "גדעון סער תתבייש לך".

לעומתו, חברת הכנסת הטריה מיכל שיר מ'הליכוד', גיבתה את גדעון סער, לו שימשה בעבר כמנהלת לשכתו, "בשעות האחרונות יש מי שמנסה לסכסך בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין גדעון סער, וליצור קרע פיקטיבי בתוך הליכוד. כל זאת מכיוון שח"כ סער התראיין והביע את דעתו בחדשות 12".

לדבריה, "הניסיונות הכי מביכים מגיעים מכיוון אנשי "כחול לבן" שהוציאו הודעות עוד לפני שהמיקרופון של סער התקרר. אני מבינה שאתם רגילים למפלגה שבה אדם אחד מסדר את חברי הכנסת כמו רשימת מכולת, אבל מפלגת הליכוד היא מפלגה דמוקרטית, בה מותר לכל אחד להביע את דעתו ללא חשש", כך שיר.

בראיון ביקר גדעון סער את הכוונה לחוקק חוק חסינות כדי למלט את נתניהו מלעמוד לדין ואמר, "מה שאזרחי ישראל שמעו גם ממני וגם מראש הממשלה עצמו ערב הבחירות זה שאין שום כוונה להעביר חוקים כאלה. חקיקה פרסונלית היא חקיקה לא נכונה שעלולה לפגוע באמון הציבור בליכוד ולא יועיל לנתניהו".

לדבריו, "מישהו נתן לראש הממשלה נתניהו עצה לא טובה, חוק החסינות הקיים 14 שנה, הוא חוקק והרחיב את העילות בגינן הכנסת יכולה שלא להסיר חסינות בתגובה לפסיקה של בג"ץ. בחוק הקיים ישנן טענות חזקות שאם ראש הממשלה לא יצליח בשימוע, ואני מקווה שהוא יצליח, הוא יכול לבוא על בסיס החוק הקיים ואותו רוב שבאמצעותו רוצים עכשיו לשנות את הכללים".

"אני מקווה שהדבר הזה לא יקרום עור וגידים. הוא יפגע בליכוד, יגרור מחלוקת מיותרת ולא יואיל לרה"מ. יש עילה מפורשת שהכנסנו בחקיקה מ-2005, אשר אם נגיע למצב, רה"מ יוכל להשתמש בה", כך סער.

גדעון סער הליכוד מיכל שיר יאיר לפיד דודי אמסלם עופר שלח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד