י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סוף עצוב

נפטר הישראלי שחולץ מטראק בצ'ילה

סוף עצוב: הישראלי שחולץ אמש במצב אנוש על ידי צוותי חילוץ של חברת הביטוח הראל - נפטר לפני כשעה קלה בבית חולים מקומ

נפטר הישראלי שחולץ מטראק בצ'ילה
pixabay

הישראלי בן ה-32, שחולץ אמש (חמישי) במצב אנוש, לאחר שנפצע ושיגר קריאות מצוקה באמצעות מכשיר טלפון לווייני של חברת Rescue One, על ידי צוותי חילוץ של חברת הביטוח הראל, נפטר לפני כשעה קלה בבית חולים מקומי.

יוחאי ליליאור, מפקד צוות החילוץ של חברת הביטוח הראל, מסר כי המטייל הישראלי נתקע לאחר שנפצע בשטח ההררי גבוה ומושלג בצ'ילה בטראק בשמורה Conguillío National Park והחל לטפס לעבר הר הגעש יאימה (Llaima) בתוואי שטח של גובה 3200 מטר ובטמפרטורה נמוכה מאפס מעלות.

בשל סופות השלגים באיזור, נתקע הישראלי, לאחר שנפצע במהלך הטראק והוא שיגר אותות מצוקה באמצעות מכשיר הטלפון הלווייני שהיה ברשותו.

מיד לאחר קבלת אותות המצוקה ניסה צוות החילוץ של הראל, ליצור קשר עם המטייל, אך ללא הצלחה. מאחר ולא היה מענה מצידו, ובשל תנאי השטח ותנאי מזג האוויר, הוחלט בחברת הראל, לשגר באופן מיידי צוות חילוץ מיוחד המגובה במסוק.

צוות החילוץ הרגלי שנשלח, עשה את דרכו בתנאי מזג אוויר קשים, סופות שלגים ודרכים חסומות. לאחר הליכה ארוכה נתקל הצוות בקיר שלג, במרחק אווירי של קילומטר וחצי מהנקודה שבה נשלחו קריאות המצוקה ולא יכול היה להמשיך ולהגיע למטייל. למרות זאת, המשיך הצוות ונע באיזור הררי קשה, מושלג ובתנאי מזג אוויר קשים ביותר, שהקשו עוד יותר על התנועה.

במקביל, יצא מסוק מיוחד, במטרה לנסות ולאתר את הבחור הישראלי, וזאת בשל החשש שהתעורר כי אם הבחור לא יימצא הוא עלול להקבר תחת ערימות השלג הכב שירד באיזור. לאחר שעות של הליכה בתנאים קשים הוא נמצא במצב קשה ביותר ופונה על ידי צוות החילוץ.

הודעה נמסרה למשפחת המטייל, משרד החוץ וקונסול ישראל בצ'ילה מעורבים במקרה וסייעו בכל פעילויות צוותי החילוץ.

חילוץ מסוק ישראלי צ'ילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד