ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מברך את גרמניה

הנשיא על ה BDS: מוטציה של האנטישמיות

בעקבות החלטת הפרלמנט בגרמניה המגנה את תנועת החרם על ישראל (BDS) - ומגדירה אותה כאנטישמית, קורא הגר"פ גולדשמידט למדינות אירופה נוספות ללכת בעקבותיה ולקבל החלטה דומה

הנשיא על ה BDS: מוטציה של האנטישמיות
נשיא ועידת רבני אירופה הגר"פ גולדשמידט צילום: אלי איטקין

"תנועת ה BDS היא מוטציה של האנטישמיות שבה מדינת ישראל החליפה את היהודי. 'ועידת רבני אירופה' מברכת את הפרלמנט הגרמני על החלטתו ואנו מקוים כי מדינות נוספות יילכו בעקבות גרמניה ויקבלו החלטה דומה" – כך הגיב נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגאון רבי פנחס גולדשמידט על החלטת גרמניה המגנה את תנועת החרם על ישראל (BDS) - ומגדירה אותה כאנטישמית.

הפרלמנט בגרמניה שהעביר ביום שישי הצעת חוק המגנה את תנועת החרם על ישראל (BDS) - ומגדירה אותה כאנטישמית. בחוק, שעבר ברוב גדול החוצה את כל המפלגותנ המיוצגות בפרלמנט, קורא הפרלמנט לממשלה שלא לתמוך או לממן בגופים המתנגדים לזכות ישראל להגן על עצמה. ההצעה אמנם לא מחייבת את הממשלה, אך היא נתמכה בידי מפלגת השלטון של הקנצלרית אנגלה מרקל, שצפויה לבחון כעת את אופן יישומה.

גרמניה למעשה היא מדינה המרכזית הראשונה באירופה, המגדירה את ארגון ה-BDS, קמפיין החרם על ישראל. אנטישמי. ההחלטה זכתה לתמיכה רחבה, הן מצד מפלגות השלטון ובהן האיחוד הנוצרי-הדמוקרטי והאיחוד הסוציליסטי-הדמוקרטי, והן  על ידי מפלגות האופוזיציה ובהן המפלגה החופשית הדמוקרטית, ומפלגת הירוקים.

הגר"פ גולדשמידט עם זקן רבני אירופה הגאון רבי דוד משה ליברמן אב"ד קהילת 'שומרי הדת' באנטוורפן בקבלת הפנים ל'ועידת רבני אירופה' שהתכנסה השבוע באנטוורפן. צילום: אלי איטקין

הרב פנחס גולדשמיט ועידת רבני אירופה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד