י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בפוסט מיוחד לרגל יום הולדתו

המשפיע חושף: "הייתי מוחרם בקהילה שלי"

ביום שישי הוא חגג 28 שנים עלי אדמות, אך מעולם לא חשף כך על ימי בחרותו, "הייתי בודד חברתית בישיבה עד גיל 20 בגלל פוביה חברתית חמורה שנוצרה אצלי בעקבות הנידוי הקהילתי. במקביל הייתי גם מוקצה בתוך המשפחה בגלל שאימצתי בהדרגה תפיסת עולם שונה ועצמאית" • הפוסט המלא

המשפיע חושף: "הייתי מוחרם בקהילה שלי"
מענדל ראטה צילום: מתוך פייסבוק

המשפיע המוזיקלי ר' מענדל ראטה, חוגג 28 כאשר בד בבד הוא מצלם בימים אלה את הקליפ הבא שלו, כפי שדיווחנו בשבוע שעבר כאן ב'בחדרי חרדים'. בפוסט מיוחד שפרסם בדף הפייסבוק שלו, הוא מספר על ימי הבחרות הקשים שחווה מתוך ייסורי נפש גדולים וחרם שחווה מגיל 15 יחד עם משפחתו בגלל סכסוך פוליטי בתוך חצר שומרי אמונים.

"אז היום הוא יום הולדתי, ה-28, עד מאה ועשרים שנים בריאות וטובות בעזהשי"ת", פותח ראטה את הפוסט.

"יום הולדת הוא יום לחשבון נפש. מה הספקתי בשנה האחרונה, ומה הספקתי בכלל בשנותיי עלי אדמות עד כה. כשאני מתבונן על מסלול החיים שלי מול מסלולים אחרים של עוד אנשים, אני רואה שהסיפור של החיים שלי הוא סיפור מאוד דרמטי ומטלטל, יחסית למסלולים של אנשים אחרים. כל אחד עובר דברים בחיים, אבל לא כל אחד עובר דברים שמזעזעים כל כך את הנפש, ולא כל אחד עובר דברים כה רבים, אחד אחרי השני".

בשלב זה חושף ר' מענדל כי "מגיל צעיר עברתי יסורי נפש מאוד גדולים ומזככים. הייתי מוחרם בקהילה שלי מגיל 15 יחד עם כל המשפחה בגלל סכסוך פוליטי בחצר. הייתי בודד חברתית בישיבה עד גיל 20 בגלל פוביה חברתית חמורה שנוצרה אצלי בעקבות הנידוי הקהילתי. במקביל הייתי גם מוקצה בתוך המשפחה בגלל שאימצתי בהדרגה תפיסת עולם שונה ועצמאית".

"מגיל 20 והלאה התחלתי למכור את תפיסת עולמי לחבריי, וכך גם הוחרמתי ע"י צוות הישיבה וחלק מהבחורים. לבסוף היה איזה פיצוץ בישיבה בגלל איזה מאמר שכתבתי בעלון, עברתי משפט פומבי שנועד להשפיל את מעמדי אצל הצעירים, וזה גרם שידחפו אותי בכח לשידוך שהבנתי שלא מתאים לי באמת. אחרי הרבה הרבה כאב ודמעות, התגרשתי, נסעתי לאמריקה לתקופה להירגע קצת וחזרתי אחרי חצי שנה".

ר' מענדל ממשיך ומספר, "היתה לי אז תקופה מסויימת של הצלחה, עם כמה שירים וקליפ של מנחה. ואז, רק אז, חוויתי את משבר החיים הגדול שלי, שאינני מעיז עוד לדבר עליה מדי הרבה. לא הייתי מוכן נפשית לכל החשיפה פתאום מול אנשים, בגלל כל טראומות העבר, ולכן הייתי חייב לשתות אלכוהול לפני כל אירוע. אבל לא הצלחתי לשלוט על כמות השתייה, והרסתי הרבה אירועים גדולים ויפים, למול עיניהם של זמרים וסלבריטאים נדהמים. זה שבר לי את הנפש והכניס אותי לתקופה ארוכה של פוסט טראומה. למעשה זה זיכך אותי ברמה חזקה. ניקה אותי קצת מייצר הסלבריטאיות ומלכודת התהילה, וקירב אותי יותר ויותר אל בוראי ואל האמת של החיים, אל הנצחיות".

וכל זאת אומר המשפיע המוזיקלי, "סיפרתי לכם על קצה המזלג פרטים שאם הייתי מפרט לכם קצת יותר עליהם, יתכן שהייתם בוכים את הנשמה שלכם הרבה זמן. בשנתיים האחרונות עבדתי קשה מאוד בשביל לעשות קליפ מושקע על שיר אחד שלי. שיר שהלחנתי ביום שהתגרשתי, כאשר חזרתי הביתה לחדר נעוריי ובכיתי את חיי עם הגיטרה. אספתי פרוטה לפרוטה בעמל רב, אספתי תרומות מאנשים, חסויות שונות, וכך ביגיעה רבה, תוך כדי מעברי נפש לא פשוטים באותן תקופות, הגעתי פחות או יותר למימון של אותו קליפ שייצא הנני מקווה אחרי שבועות, בעז"ה".בצילומי הקליפ. (מתוך פייסבוק)

"השנה האחרונה אמנם לא היתה שנה של התקדמות גדולה מדאי בפעילות בעולם", הוא מודה ומתוודה, "אבל זו היתה שנה עם התפתחות רוחנית עמוקה ומשמעותית מאוד, אולי יותר מכל עשר שנותיי האחרונים. משהו בי מאוד השתנה. קליפות גדולות שנשרו מעלי לאט לאט, עם תהליך רוחני אינטנסיבי שעברתי. הדרך עוד ארוכה, אבל אני יותר ויותר מתקרב אל בוראי הגדול, מי שברא את כל מה שיש, והנני מבין יותר ויותר עד כמה העולם הזה על כל מה שיש בו הוא הבל ולא נצחי, ועד כמה צריך להתקרב אל האמת ואל הדבקות בבורא עולם", מסכם ראטה.

הפוסט של המשפיע המוזיקלי, זכה לעשרות תגובות מעודדות, רבים הביעו את התרגשותם לנוכח המילים הכנות והכאובות שכתב וכמובן איחלו לו מזל טוב לרגל יום הולדתו.זווית נוספת מצילומי הקליפ. (מתוך פייסבוק)

גם מדור המוזיקה של 'בחדרי חרדים' מצטרף ומברך שייתן לו השי"ת "כח" לעשות מוזיקה שנוגעת ברבבות הלבבות.

מענדל ראטה משפיע פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד