י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ראש הישיבה מהפלג

"אנחנו לא רוצים במלחמה; אבל אם תכפו עלינו - אנו נצא ונלחם"

בפלג הירושלמי יוצאים למאבק כנגד ההסכם הקואליציוני הצפוי בין החרדים לליכוד בנושא הגיוס ובעצרת שנערכה במוצאי שבת • ראש הישיבה הרב ברוך שמואל דויטש: ""אני קורא לראשי השלטון: אנחנו לא רוצים במלחמה; אבל אם תכפו עלינו - נצא ונלחם" • 'בחדרי' עם כל הפרטים

"אנחנו לא רוצים במלחמה; אבל אם תכפו עלינו - אנו נצא ונלחם"
הגרב"ש דויטש צילום: באדיבות המצלם

בצל המשא ומתן הקואליציוני, הפלג הירושלמי כינס אמש (מוצאי שבת) עצרת גדולה כנגד ההסכם המתגבש ותכניות הפשרה בין הליכוד והחרדים לבין ליברמן.

בעצרת שנערכה באולמי תמיר בירושלים תחת הכותרת "ידו פרש צר על כל מחמדיה", נשא דברים ראש הישיבה הגאון רבי ברוך שמואל דויטש, בכיר רבני הפלג הירושלמי.

ראש הישיבה אמר: "אני קורא לראשי השלטון: אנו לא רוצים במלחמה, אבל אם תכפו עלינו מלחמה אנו נצא ונלחם. ואתם יודעים שאנו ננצח, צריך להכין את הציבור שאנו לפני מלחמה, צריכים להתכונן למלחמה גלויה וגדולה נגד מה שהם מתכננים בגיוס ובחינוך". 

לדבריו, "רק עיוור לא רואה מה התכניות שלהם, וכמה שזה הצליח שחרדים וראשי ישיבות כבר מסכימים לחלק, למחצה לשליש ולרביע, שכבר התקררו עד כדי כך שמסכימים לתת חלק, להתפשר על מספרים וכו' כל מה שנבנה בחמישים השנים האחרונות בידי גדולי התורה, בסכנה קיומית", אמר הרב דויטש. 

"קטונתי מלקרוא, אני מקבל עליי תענית ביום ב', שני בתרא; צריך להבין הסכנה לכל עולם התורה מוחשית מאד", סיכם הגרב"ש. 

מוקדם יותר השבוע, הביא עיתון 'הפלס' של הפלג הירושלמי את דבריו של הגרב"ש דויטש, שזעק אודות חומרת המצב המסתמן; ובדבריו אמר שיש לערוך עצרות וכינוסי מחאה, לזעוק ולהריע ולהפר את הדממה השוררת בעניין זה.

כאמור, אמש נערכה העצרת באולמי תמיר והכינוס הועבר מעל גבי מסכי ענק בשידור חי.

 

הפלג הירושלמי חוק הגיוס הרב ברוך שמואל דויטש עצרת מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד