י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
צפו בנוסח הפשוט

בגשם שוטף ובמעמד האדמו"רים הוקמה המצבה בסקולען

בראשות האדמו"רים האחים מסקולען, הוקמה המצבה על קברו של זקן האדמו"רים הרבי מסקולען זצ"ל • נוסח המצבה - בפשטות וללא תארים כלל • צפו בתיעוד ממעמד ההקמה 

בגשם שוטף ובמעמד האדמו"רים הוקמה המצבה בסקולען
הקמת מצבה בסקולען צילום: די וואך

במעמד האדמו"רים מסקולען, הוקמה המצבה על קברו של זקן צדיקי הדור - האדמו"ר הישיש מסקולען זצ"ל, שנפטר לפני חודש. המעמד נערך בגשם שוטף, במתחם בית החיים במונסי, שם נטמן לצד אביו הרבי מסקולען זצ"ל. האדמו"רים והחסידים נעזרו במטריות.  

נוסח המצבה של הרבי נכתב במשפטים פשוטים, ללא תארים כלל וללא התואר אדמו"ר: "אוי נא לנו כי חטאנו, פ"נ רבי ישראל אברהם בן הרה"צ רבי אליעזר זוסיא זללה"ה מסקוליען. התייצב ליד אביו הגדול בענייני הכלל ובגידול היתומים תחת שלטון הרשע, שם סבלו עינויים קשים בבתי האסירים תחת שלטון הרשע עמד לימינו ביסוד וניהול "חסד לאברהם" לפדיון שבויים וחינוך והצלת ילדי ישראל".

"זכה בנועם אמרותיו, תוכוחותיו, זמירותיו ומעשיו לקרב בני ישראל לאמונה בה' ולתורתו הק', וליראת ה' ואהבתו, ואהבת ישראל ולחזקם בגדרי טהרה וקדושה. השפיע על רבבות ישראל להבדילם מכל רע ורבים השיב מעוון".

"נשמתו עלתה השמימה כ"ה אדר ב' שתע"ט לפ"ק תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

מעניין לציין ששנת הפטירה תשע"ט נכתבה כך: שתע"ט. לדברי החסידים, בסקולען הקפידו ביותר לא להוציא מהפה מילה לא טובה, ושנה שמתחילה בת"ש זה לשון חולשה כמו תש כוח, לכן אומרים שתע"ט, וכך גם כתב הרבי זצ"ל במכתבים.

כך גם במצבת אביו הרבי בעל ה'נועם אליעזר' זצ"ל, שהסתלק לבית עולמו בשנת תשמ"ב נכתבה השנה - שתמ"ב.

וההסבר לדבר החריג, ולנוסח שמופיע על גבי המצבה, זהו היות שהרבי מסקולען לא השאיר צוואה ברורה. לפני שעבר את הניתוח הראשון לפני כמה שנים בלוס אנג'לס, שאלו אותו ולא רצה להגיד כלום, רק אמר "נישט שרייבן" דהיינו לא לכתוב שבחים, בהתאם להוראתו, החסידים לקחו את מה שנכתב על מצבת אביו זצ"ל ושיכפלו בשינויים מתבקשים על קברו. 

סקולען הקמת מצבה מונסי גשם שוטף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד