י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"פגיעה אנושה"

המכתב הזועם של ראש הממשלה למנדלבליט

פרקליטו של נתניהו שיגר מכתב בשמו למנדלבליט, בדרישה להורות על פתיחה בחקירה מיידית על ידי המחלקה לחקירת שוטרים סביב שרשרת ההדלפות שהתרחשו בתיקיו השונים של ראש הממשלה

המכתב הזועם של ראש הממשלה למנדלבליט
היועמ"ש אביחי מנדלבליט צילום: פלאש 90

עו"ד עמית חדד, פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, פנה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וקבל על "מבול ההדלפות" כלשונו מחקירות ראש הממשלה.

נתניהו נחקר בשנים האחרונות בתיקים 1000, 2000 ו-4000. "למרבה הצער, לאורך כל הדרך לוו חקירותיו של ראש הממשלה בהדלפות מגמתיות ובלתי פוסקות של חומרי חקירה" כתב עו"ד עמית חדד בשמו של נתניהו.

עו"ד חדד ציין כי בשלהי חודש ינואר 2019 הגיש נתניהו תלונה "בגין מאות הדלפות של חומרי חקירה לאמצעי התקשורת", אך למרות חומרת החדשות, "תלונה זו טרם טופלה". את המכתב ליועמ"ש שלח היום, עקב כך שבשבוע האחרון "אנו עדים להדלפות נוספות של חומרי חקירה שנאספו בעניינו של ראש הממשלה".

לשם דוגמא, הוא מתייחס לפרסום של אביעד גליקמן בערוץ 13 אודות תיק 1000 בשבוע שעבר, על פניית נתניהו לעוזרת של מילצ'ין בערב יום הזיכרון 2016 במהלך תקיפת צה"ל בעזה; פרסום של קטעי חקירה של נוני מוזס על ידי גיא פלג בחדשות 12; פרסום קטעי חקירה של גב' הדס קלין במסגרת תיק 1000, על ידי אמנון אברמוביץ באולפן שישי; פרסום של גידי וייץ ב'הארץ' על עדותו של השר יריב לוין בתיק 2000 ועוד.

"חייבים לשים קץ למבול ההדלפות" כותב עו"ד עמית חדד במכתבו ליועמ"ש מנדלבליט ומזכיר כי הדלפת חומרי חקירה על ידי עובדי ציבור שהחומר הגיע לידיהם מכוח תפקידם, מהווה מעילה חמורה באמון הציבור ועולה לכאורה לכדי עבירה פלילית.

"הדלפות אלה פוגעות פגיעה אנושה בזכותו של ראש הממשלה להליך הוגן, בחזקת החפות העומדת לו ובזכויותיו הבסיסיות לפרטיות ולשם טוב" כתב עו"ד חדד בשם נתניהו, "הן נעשות מתוך כווה ברורה להשפיע שלא כדין על ההחלטות שעתידות להתקבל בעניינו. הדלפות אלה פוגעות לא רק בראש הממשלה ובזוויותיו היסודיות, אלא מובילות לפגיעה קשה וחסרת תקנה באמון הציבור בשלטון החוק ובגורמי האכיפה".

בשם נתניהו מבקש עו"ד חדד מהיועמ"ש מנדלבליט להורות על פתיחה בחקירה מיידית על ידי המחלקה לחקירת שוטרים או כל גוף מוסמך אחר. "אנו דורשים כי נושא ההדלפות ייבדק וייחקר לאלתר, תוך איתור המדליפים והעמדתם לדין".

במקביל, ועדת ההיתרים שליד משרד המבקר, הציבה אולטימטום לראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי הדיווח בערוץ 13, נמסר לצוות ההגנה של נתניהו כי במידה ולא יעביר את המידע שביקשו על ההון של נתניהו עד סוף השבוע, החלטתם הקודמת לדחות את הבקשה לקבל מימון משפטי ממקורביו, תהיה סופית.

חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו עו"ד עמית חדד אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד