י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חודש אחרי, העובדה נחשפת

סיפור הקערה שהתרסקה מדהים את החסידים

ליל הסדר היה בדיוק לפני חודש, אולם הסיפור נחשף רק כעת; נגיד רכש לרבי מויז'ניץ בית שמש קערת כסף יוקרתית לליל הסדר, אך במקביל זכה הרבי בגורל על חפצי הירושה מאביו, בקערת ליל הסדר בה השתמש | המשמשים נקלעו למצב מביך, באיזה מהם ישתמש הרבי? | איך הסתיים הסיפור?

סיפור הקערה שהתרסקה מדהים את החסידים
קערת ליל סדר. אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

סיפור הקערה שמטלטל את חסידות ויז'ניץ בבית שמש. הסיפור החל, כאשר אחד מנגידי החסידות, החליט לרכוש לאדמו"ר החדש קערת ליל הסדר מכסף אמיתי, שערכו כמאה אלף שקל, לכבוד ליל הסדר שחגגנו לפני חודש, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

לאחר הרכישה, לפני פסח, התקיימה הגרלה בבית האדמו"ר בעל ה'תורת מרדכי' זצ"ל במונסי, על חפצי הירושה בין כל שמונת האחים האדמו"רים. זו התקיימה בהסכמה בין שאר האחים האדמו"רים, שלאחר היארצייט הראשון, יוגרלו כל חפצי אביהם ביניהם.

בהגרלה, עלה שמו של האדמו"ר מויז'ניץ בית שמש שזכה בקערת ליל הסדר מכסף אמיתי, אשר שימשה את אביו הרבי זצ"ל, שנפטר ימים ספורים לפני חג הפסח אשתקד.הרבי מויז'ניץ בית שמש. צילום: שוקי לרר

בית הרבי מבית שמש, שכבר קיבלו את קערת הכסף שרכש הנגיד עבור הרבי, נקלעו למצב מביך, מה עושים עם הקערה היוקרתית שרכש? באיזו קערה יעשה הרבי שימוש בלילה הגדול.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בינתיים, קערת הרבי זצ"ל נשלחה ע"י שליח מיוחד מארה"ב לבית שמש, כשהגיע השליח ארצה, הוא מגלה בנתב"ג שהקערה התרסקה, ואין מצב לעשות בה שימוש. 

משמשי הרבי לא היססו ומיהרו לצורף שיתקן את הקערה הירושה, אך זה אמר להם בצער כי המלאכה רבה ולא יספיק לתקנה קודם החג, כך יצא שהרבי מויז'ניץ בית שמש השתמש בליל הסדר השנה בקערת הכסף המפוארת שרכש עבורו הנגיד.

הסיפור שהחל להתפשט בימים האחרונים, מעורר השתאות בקרב שומעיו.

ויזניץ בית שמש קערה ליל הסדר ירושה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד