י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לפני ארבעים שנה

האמן חשף: האדמו"ר מדליק במירון בתור בחור

ערב ל"ג בעומר תשע"ט חושף האמן מוטה ברים מהארכיון תמונה מל"ג בעומר תשל"ט לפני ארבעים שנה של הרבי מבאיאן מדליק את המדורה באתרא קדישא מירון כחזקת אבותיו • הרבי היה אז בחור וקיבל את הזכות בירושה • צפו בתמונות הנדירות

האמן חשף: האדמו"ר מדליק במירון בתור בחור
הרב מבאיאן לפני ארבעים שנה מדליק את המדורה צילום: מוטה ברים

תמונה נדירה מלפני ארבעים שנה עת הדליק הרבי מבאיאן את ההדלקה המסורתית בגג ציון הרשב"י במירון נחשפת בימים אלו לראשונה.

הרבי שהיה אז בחור הדליק כחזקת אבותיו כפי המסורת רבת השנים שהחלה מאז ימיו של האר"י, ולפני שנים רבות נמכרה בחזקת עולמים לסבא קדישא מרוז'ין ומשם בירושה דור אחרי דור עד לנין נכדו וממלא מקומו -  האדמו"ר מבאיאן.

מי שחשף את התמונה הנדירה הוא האמן מוטה ברים שצילם את התמונה לפני ארבעים שנה ברים סיפר ל'בחדרי חרדים' כי מדובר "במעמד ההדלקה שצילמתי לפני ארבעים שנה את מורי ורבי הרבי מבאיאן שליט"א בבחרותו שהיה אז היחיד שהדליק במירון על ציון התנא רבי שמעון בר יוחאי זי"ע.

כיום הוא ממשיך את המסורת בהדלקה המרכזית והפותחת את חגיגות ההילולא מעמד נשגב מרגש ומרומם נפש של עשרות אלפי איש שמחה פורצת גבולות, אחרי כן נספחים אליו עוד אדמו״רים שמדליקים במשך היממה".

בתמונה ליד האדמו"ר נראה הרה"ח ר' אלעזר לודמיר ז"ל, הרה"ח ר' ישראל רבינוביץ שיחי' שמחזיק בהכנת המדורה, והרה"ח ר' מאיר פישמן שיחי'.

תמונה נוספת חושף ברים של הרבי מבאיאן עם משגיח הישיבה של באיאן הגאון רבי אברהם לייב קליין זצ"ל נוסעים ברכב משטרתי המעלה אותם לראש ההר על גג הציון להדלקת המדורה. וכבר אז בבחרותו המשטרה כיבדה את הרבי כמו היום והעלו אותו בניידת להר מירון. 

הרבי מבאיאן בניידת משטרה בדרך למירון. צילום: מוטה ברים 

 

באיאן ל"ג בעומר תמונות נדירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד