י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עלולים לסייע לטרור

מאסר בפועל לחתן וחבריו שהניפו דגל באירוע

בעקבות השמעת שירי שבח למחבל מוסבח אבו סביח ומעשיו והנפת דגלי חמאס בחתונה, ארבעה תושבי מזרח ירושלים, בהם חתן השמחה - ירצו עונשי מאסר • השופט קבע: "מפגני כח מעין אלו, מחזקים אחיזתו של החמאס"

מאסר בפועל לחתן וחבריו שהניפו דגל באירוע
חתונת השנאה צילום: מתוך התיעוד

בית משפט השלום בירושלים גזר על ארבעה תושבי מזרח ירושלים עונשי מאסר בשל הנפת דגלי חמאס וענידת סרטים שעליהם סמלי חמאס - בחתונה.

אחד הנאשמים הינו החתן עצמו, שהורשע בעבר בחברות בארגון שבאב אל אקצא, שנישא בנובמבר 2018 לביתו של מוסבח אבו סביח (מבצע הפיגוע בירושלים באוקטובר 2016 במהלכו רצח את השוטר יוסי קירמה הי"ד ואת לבנה מליחי הי"ד. במהלך מסיבת החתונה נשמעו שירי שבח למחבל מוסבח אבו סביח ומעשיו והונפו דגלי חמאס אשר שלהבו את החוגגים.

הנאשמים הודו בעובדות כתב אישום מתוקן במסגרת הסדר טיעון והורשעו בעבירת גילוי הזדהות עם ארגון טרור, על פי החוק למאבק בטרור. בית המשפט קבע בגזר הדין כי מעשיהם של הנאשמים הפכו את החתונה למפגן תמיכה בארגון טרור, לעיני קהל רב, שנסחף אחרי האווירה.

השופט ירון מינטקביץ' אמר בגזר הדין "צפיתי בסרטונים המתעדים את החתונה והתמונה העולה מהם קשה: הזמר מנעים לקהל בשירי שבח והלל למפגע שביצע פיגוע רצחני, דגלי חמאס הועברו בזמן הריקודים מיד ליד והקהל כולו נראה משולהב. אדם אשר מגיע לחתונה כזו מקבל את הרושם כי חמאס הוא ארגון פופולרי בקרב ציבור רחב, המעלה אותו על ראש שמחתו. מפגני כח מעין אלו, מחזקים אחיזתו של החמאס באוכלוסייה האזרחית ובכך עלולים לסייע לו בפעילות טרור".

כאמור, בית המשפט גזר על החתן בעצמו מאסר בפועל למשך חודשיים וחצי, וכחודש מאסר לכל אחד מהנאשמים האחרים, שהיו אורחים בחתונה. המעצרים של הנאשמים נערכו לפני כחצי שנה תחת הכותרת "חתונה ירוקה" בשל הנפת דגלי החמאס, ונערך בשיתוף ובשילוב שירות הביטחון הכללי.

עו"ד נתי בן חמו ועו"ד בני ליבסקינד מפרקליטות מחוז ירושלים מסר, "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי גילויי הזדהות עם ארגון טרור, בכל פלטפורמה פומבית, גם בחתונה, הינם מעשים החוצים את תחום הביטוי הלגיטימי ומייצרים אווירת לגיטימציה לארגוני טרור ומעשיהם במרחב השיח הציבורי, ומעודדת ביצוע עבירות על רקע לאומני ובהתאם לכך ביקשה להטיל על הנאשמים עונשי מאסר בפועל".

דגלים חמאס מאסר בפועל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד