י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

גנץ לנתניהו: "תהיה גבר ותעצור, אתה הולך רחוק מדי"

ח"כ בני גנץ תקף את ראש הממשלה ואת הקואליציה: ""חוסר היושר של נתניהו, אחד בפה לפני הבחירות ואחד בלב לאחרי, היא עוד עדות לציניות הצפויה ולפשיטת רגל מוסרית מתמשכת"

גנץ לנתניהו: "תהיה גבר ותעצור, אתה הולך רחוק מדי"
גנץ צילום: גילי יערי / פלאש 90

בישיבת הסיעה השבועית יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ תקף את ראש הממשלה ואת הקואליציה על כוונתם להעביר היום את הצעת החוק המסיר את המגבלה על מספר תפקידי השרים בממשלה הבאה.

גנץ אמר בדבריו כי "הגדלת מספר השרים בממשלה הוא עוד כלי בארגז הכלים של השוחד הפוליטי. בכלי הזה ייעשה שימוש לא לטובת אזרחי המדינה אלא לטובת הצלה פוליטית ומשפטית של בעלי העניין בדבר. מי שמשתתף ולוקח חלק באתנן הזה הוא שותף מלא לקבלת השוחד הפוליטי. יש נותן ויש מקבל".

גנץ התייחס גם לחוקי החסינות שעלו לכותרות בתקופה האחרונה ואמר, "תוך שבועות בודדים נדבר על חוק החסינות, שהוא עוד תרגיל של ביבי לבניית מבצר משפטי שיהפוך את המערכת הממשלתית והפרלמנטרית לעיר מקלט לעבריינים בה אפשר להיאחז בקרנות המזבח הפוליטי".

יו"ר כחול לבן שעתיד להיות יו"ר האופוזיציה אמר עוד כי "אנחנו נהיה חומת המגן של הדמוקרטיה הישראלית, המשמר הממלכתי, עבור כל אזרחי ישראל, וללא קשר לשיוך פוליטי וללא עניין של ימין או שמאל". לטענתו, "שתיקת הכבשים בליכוד של אנשים ראויים רק מפני שהם חוששים מיו"ר מפלגתם תירשם לדיראון עולם בדברי הימים הפוליטיים של מדינת ישראל".

"חוסר היושר של נתניהו, אחד בפה לפני הבחירות ואחד בלב לאחרי, היא עוד עדות לציניות הצפויה ולפשיטת רגל מוסרית מתמשכת שעוברת, כרוח מפקד רעה ומשחיתה", הבהיר גנץ שפנה במסר ישיר לנתניהו, "לך ביבי אני אומר – תהיה גבר ותעצור, אתה הולך רחוק מדי. אנחנו לא ניתן לזה לעבור. הרחוב לא ייתן לזה לעבור. זה פשוט לא יילך".

גנץ קרא לציבור הישראלי לצאת ולהפגין במוצאי השבת. לדבריו, "לא נשלים עם ערעור יסודות המדינה: דמוקרטיה, שלטון החוק והפרדת רשויות. במקום הסכמה שבשתיקה, אנחנו וכלל הציבור נרים קול צעקה. סומכים על זה שאתם, חברי כנסת ומנהיגים מכלל המרחב הפוליטי והציבורי, תעלימו עין אבל עכשיו זה הזמן להוכיח אחרת. להוכיח שיש דברים שלא ניתן לעבור עליהם בשקט".

בני גנץ בנימין נתניהו הסכם קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד