י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
השיחה נחשפה

הגר"י רוזן בהקלטה: "ליצמן כמעט חטף שבץ"

הקלטת שיחה שמתפרסמת היום גורמת לסערה של ממש: ראש ישיבת 'אור ישראל' נשמע אומר לגבי חוק הגיוס כי "ליצמן מת על החוק, וכשהוא נכנס לאדמו"ר מגור, והאדמו"ר אמר לו נגד החוק, הוא כמעט קיבל שבץ"

הגר"י רוזן בהקלטה: "ליצמן כמעט חטף שבץ"
הגר"י רוזן צילום: יעקב כהן / פלאש 90

בשעה שחוק הגיוס מהווה משבר של ממש לגיבוש הקואליציה, ראש ישיבת אור ישראל הגר"י רוזן יוצא במתקפה נגד מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל וטוען כי הם אינם בקיאים בחוק המוצע.

בהקלטה שפרסם יקי אדמקר באתר וואלה נשמע הגר"י רוזן אומר כי "ברור שצריך שינויים מסויימים, החוק הזה לא גרוע לנו אבל אין שום סיבה בעולם לדחות אותנו. יש יעדים, ואם לא עומדים ביעדים אז יפחיתו כסף לישיבות".

"האלטרנטיבה", מציין ראש הישיבה שנמנה על קבוצת רבנים שעסקו בניסוח החוק, "היא שדוחים את החוק ותוך זמן הכי קצר כולנו עריקים, ואז יש שני תוצאות. הראשונה; בג״ץ מורה לבטל את התיק יבין, כוחם יהיו עריקים אין מיד מוכן לקחת אחריות לזה".

ראש הישיבה מציין כי ההתנגדות של מועצת גדולי בתורה החסידים הוא ״בלוף אחד ענק, כל המלחמה בחוק". לדבריו "ה-3000 (היעדים לגיוס א.ק.) הולך ברגל. אני יכול להוכיח למי שרוצה שהחוק הזה מבחינת החששות שואפים לאפס, אי אפשר לומר שזה חוק מצוין".

הרב רוזן הוסיף ותקף: "יש רק רב׳ה (אדמו״ר) אחד שלמד את החוק, האדמו"ר מסאדיגורה שלקח עורך דין אבל כל האחרים לא יודעים מה כתוב שם הגערר רב׳ה (האדמור מגור א.ק.) ... אחד לא מבין מה קרה שם".

"אספר לך סוד", הוסיף ראש הישיבה בפני בן שיחו מבלי שידע כי השיחה מוקלטת, "ליצמן מת על החוק, וכשהוא נכנס לאדמו"ר מגור, והאדמו"ר אמר לו נגד החוק, הוא כמעט קיבל שבץ, והוא יום וחצי הסתגר בבית שלו ולא יצא, כולל שבת שלא הלך להתפלל. הוא היה בהלם מוחלט, כלפי חוץ הוא נותן תחושה שהוא ממש נגד החוק. כמובן שכלפי חוץ ליצמן חייב להציג את זה אחרת, אבל הוא תומך מובהק בחוק".

ראש הישיבה תקף עוד את המועצת החסידית שאמר כי "מי שעשה עבודה הוא מוישה ברזובסקי (הגר״מ ברזובסקי ראש ישיבת סלונים א.ק.) שכתב מכתב עם המון שטויות. החוק הזה יצא מבית המדרש של משרד הביטחון, יש פה כמה קונצים. הם לא מעוניים שהחוק יתבטל".

הרב יגאל רוזן גיוס חרדים המועצת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד