י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אֶרֶץ אַל תְּכַסִּי דָּמָם

מחריד: אותרו מאות שלדים של גברים, נשים וילדים שנורו בראשם

זוועות השואה ממשיכות להדהד ולהיחשף גם לאחר יותר מ-70 שנה | ממצא חדש שהתגלה בימים האחרונים מצמית ומחריד | מתנדבים מישראל שנסעו לאתר בנייה בעיירה בריסק, מצאו מאות שלדים של יהודים שנרצחו על פי מומחים - בירייה | "למרות הניסיונות במראות קשים, זה מחריד"

מחריד: אותרו מאות שלדים של גברים, נשים וילדים שנורו בראשם
קבר אחים של נרצחים בשואה שנמצא בבלארוס צילום: דוברות זק"א תל אביב

משלחת מתנדבי זק"א תל אביב הפועלת בעיר ברסט (בריסק) אשר בבלארוס, בכדי להביא לקבורה את השלדים של גופות הנרצחים הקדושים שנמצאו בקבר אחים מתקופת השואה, מדווחים ל'בחדרי חרדים' על מציאת מאות שלדים של גברים נשים וילדים אשר נורו בראשם.

מתנדבים בשטח סיפרו ל'בחדרי חרדים' כי בערימות העפר שהוצאו מהקבר על ידי השלטונות מצאו המתנדבים, עצמות, בגדים, נעליים, חפצים אישיים של הנרצחים - איתם הובלו אל מותם האכזרי.

מדובר באחד הממצאים המחרידים ביותר שנמצאו מתקופת השואה, עדות בלתי אמצעית להוצאתם להורג של יהודי בריסק שנותרו בגטו על ידי הנאצים ימ"ש. כאשר בערימות העפר נותרו פריטים כמו חלקי גופות, שיער, ארנקים ופריטי לבוש של הנרצחים שעדיין מושלכים כדומן על פני האדמה.

למרות נסיונם של המתנדבים במראות קשים, הם נחרדו מן הממצאים ופועלים מסביב לשעון להביא מה שניתן לקבורה.

ראש המשלחת מנכ"ל זק"א הרב צבי חסיד אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "המראות שנחשפו בפני המשלחת מזעזעים כל לב יהודית ובלחץ על השלטונות, נכנסו אתמול המתנדבים לאתר הבניה שבו נמצא קבר האחים, במטרה להמשיך באיסוף שלדיהם של היהודים הנרצחים הקדושים".

קבר אחים שואה שלדים פינוי גופות זק"א צבי חסיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד