כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
התפתחות דרמטית • לפיד רותח

נתניהו הציג הצעה מפתה לגבאי - אך סורב

האם נתניהו הקוסם יצליח להפעיל את קסמיו דווקא על מפלגת 'העבודה' המרוסקת? על פי דיווח הערב, נתניהו פנה בהצעה נדיבה ליו"ר אבי גבאי אך קיבל סירוב להצעה למרות ששקל בחיוב קודם לכן | ומה חושב על כל זה משה כחלון? | לפיד זועם: "יש גבול לכמות הגועל שהציבור יכול לספוג"

נתניהו הציג הצעה מפתה לגבאי - אך סורב
אבי גבאי/בנימין נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש 90

האם ברגע האחרון הבחירות יימנעו? על פי דיווח של עמית סגל הערב (רביעי) ב'ערוץ 12', ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע למפלגת 'העבודה' את תיק האוצר ועוד שלושה תיקים. אבי גבאי שקל את העניין והודיע כי מסרב להצעה.

על פי הדיווח, נתניהו התחייב בפני יו"ר המפלגה אבי גבאי, לגנוז את חוקי החסינות וההתגברות.

בתוך כך, לאחר פרסום הדיווח, הודיעו בליכוד "תיק האוצר בידי השר משה כחלון - נקודה".

יו"ר העבודה ח"כ אבי גבאי הודיע כי סרב להצעת נתניהו. לדבריו, "במהלך החודש האחרון מפלגת העבודה קיבלה מספר הצעות להשתלב בממשלה. ההצעה האחרונה מאמש כללה התחייבות לחבילת צעדים לשמירה על הדמוקרטיה, לרבות ביטול חקיקת פסקת ההתגברות, החסינות, חוקים פרסונלים ועוד. חברי הסיעה דנו בהצעה והחלטנו שלא לקבל את ההצעה".

"עמדתנו נותרה שאין מקום לבחירות נוספות ועל הנשיא לתת את המנדט להרכבת הממשלה לחבר הכנסת בני גנץ", הוסיף.

עוד על פי דיווחו של סגל, גבאי והשיריון שלו במקום השני האלוף במיל' טל רוסו שוקלים בחיוב את ההצעה, אך נתקלים בהתנגדות נחרצת מצד עמיר פרץ, איציק שמולי ושלי יחימוביץ'.

מפלגת 'העבודה' מחזיקה בששה מנדטים, לעומת אביגדור ליברמן שמחזיק בחמישה מנדטים. אם גבאי אכן ייכנס לממשלה חרף הצהרותיו לאורך מערכת הבחירות האחרונה, זה יהיה מהלך פוליטי מבריק ובלתי ייאמן.

השאלה הנשאלת היא, האם הצעת תיק האוצר תואמה עם מי שלוטש עיניים לתפקיד לקדנציה נוספת, הלא הוא משה כחלון, שרק אתמול חתם על מיזוג עם מפלגת 'הליכוד'. רק בצהריים הוא נשאל על כך והשיב כי ללא תיק האוצר בידיו, הוא לא נכנס לממשלה.

סגל מדווח עוד כי אבי גבאי ועמיר פרץ אמורים להיפגש הערב ב-21:30 כדי לדון במהלך, כשבינתיים פרץ מבהיר: "לא אסכים להצטרף לממשלה בשום אופן".

יצוין כי גבאי החל את דרכו הפוליטית בכנסת הקודמת ב'כולנו', פרש באמצע הקדנציה מן הממשלה כשר להגנת הסביבה, התמודד על ראשות 'העבודה' ניצח, אך הוביל אותה להתרסקות חסרת תקדים מ-24 מנדטים לששה בלבד ויש מי שכבר עושה את הדרך להדיחו. 

יאיר לפיד מראשי 'כחול לבן' מגיב לפרסום ותוקף את גבאי בחשבון הטוויטר שלו: "אבי גבאי אפילו בפוליטיקה הישראלית יש גבול לכמות הגועל שהציבור יכול לספוג. לא מאמין שתעשה דבר כזה".

בינתיים במליאת הכנסת נמשכים הדיונים לקראת ההצבעה הסופית על חוק פיזור הכנסת, כאשר מאז השעה 12:00 בצהריים עולים ח"כים בזה אחר זה ומביעים את דעתם על החוק מי בעדו ומי נגדו. 

אבי גבאי משרד האוצר טל רוסו בחירות חוזרות פיזור הכנסת הליכוד בחירות 2019 מפלגת העבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד