כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אימה באישון ליל

האברך התחנן: "תרחם עליי, אין לי כסף"

למרות שחלף שבוע, הוא עדיין לא מעכל את המקרה המטלטל שחווה באישון ליל ומזהיר מפני משיכת כספים בשעות הלילה המאוחרות כשאין איש בחוצות העיר | בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא משחזר פרט אחרי פרט: "תעזוב אותי, אין לי כסף, תרחם עליי. אבל ראיתי שזה לא עוזר"

האברך התחנן: "תרחם עליי, אין לי כסף"
צללית. אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

כשבוע לאחר שחווה אברך תושב אשדוד, שוד מזוין - ממנו יצא בנס ללא פגע, הוא מתפנה לשוחח עם 'בחדרי חרדים' ומבהיר, "אני כרגע בשלב שאני מתחיל לעכל ולהתאושש מהמקרה, הייתי בעדויות וחקירות משטרה".

מ. ה. אברך חסידי המתגורר ברובע ו' באשדוד, יצא בלילה שבין ראשון לשני בשבוע שעבר למשוך כסף מהכספומט בבנק שנמצא בסמוך לשוק הידוע באותו רובע, כאשר באמצע הדרך, הוא התיישב לנוח על ספסל. תוך כדי שהוא מתעמק בפלאפון שלו, מתיישב לידו אדם חילוני כשהוא נועל את רגליו, אוחז סכין שלופה ודורש ממנו את כספו.

האברך התעשת מהר, ניער מעליו את האיש והחל לברוח מהמקום, תוך כדי שהשודד רודף אחריו. לבסוף התייאש האחרון והחל צועד בחזרה לכיוון ממנו הגיע.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', משחזר האברך מ.ה. את שניות האימה באותו לילה שעדיין מרצדים מול עיניו, "ביום ראשון בלילה יצאתי מהבית בשעה 00:30, לעבר הבנק שנמצא במרחק כעשר דקות מהבית שלי בשוק של רובע ו'. בערך ברבע לאחת משכתי מהכספומט קצת כסף, האמת לא שמתי לב בעת המשיכה למשהו מוזר, אבל כשהתחלתי לצעוד בחזרה הביתה, שמתי לב שמישהו הולך אחריי, לא כ"כ התייחסתי אבל פתאום הוא נעלם בין הבניינים כנראה, כשהגעתי לקראת סוף הרחוב, התיישבתי על ספסל, הוצאתי את הפלאפון".

"פתאום נעמד ליידי אדם חילוני, הרמתי את העיניים, הוא שאל אותי מה השעה, השבתי לו עשרה לאחת, תוך כדי הוא שולף סכין, מצמיד לי אותה לירך ואומר לי "תן לי הרגע את הארנק שלך" תוך כדי שהוא ממשש אותי. הכנסתי מהר את הפלאפון לכיס כדי שלא יגנוב לי אותו. למזלי אני שם את הארנק בכיס האחורי, כך שישבתי עליו".

"הסתכלתי עליו בתדהמה ואמרתי לו, אתה רציני?, אז הוא התיישב ליידי, שם את רגלו הימנית על הרגל השמאלית שלי ובעצם נעל אותי שלא אוכל לקום ולברוח, הוא החזיק את הסכין צמודה על הירך שלי, הרגשתי את החוד של הסכין והוא אמר לי, תביא את הכסף או שתחטוף שתי דקירות".

"הוא אמר לי את זה בנחרצות, אמרתי לו, תעזוב אותי, אין לי כסף, תרחם עליי. אבל ראיתי שזה לא עוזר, ראיתי שהוא מחזיק את הסכין בצורה שהוא עוד רגע דוקר אותי וכי הוא לא מתכוון לוותר לי עד שיקבל לידיו את הארנק. הבנתי שאם לא אעשה מעשה הוא פשוט ידקור אותי כדי להשיג את מבוקשו, ניסיתי קצת לזוז אחורה, אבל הוא החזיק אותי עם הרגל שלו. לא יודע בדיוק איך, אבל איכשהו כן הצלחתי לדחוף אותו, קמתי וברחתי. עפה לי הכיפה והוא המשיך לרוץ אחרי עם הסכין בידו. הוא עדיין לא התייאש", משחזר האברך בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים'.

"למזלי הוא היה עם כפכפים ואני הייתי עם נעליים, אז איכשהו היה לי יתרון עליו ורצתי מהר יותר ממנו. אחרי כמה מטרים הוא התייאש ועזב אותי. הוא הסתובב וצעד בחזרה לכיוון הנגדי ממנו נמלטתי".

"כמה זמן ארך כל סיפור האימה הזה?", שאל כתב 'בחדרי חרדים', "20-30 שניות בערך", משיב מ. ומספר כי במשטרה הציגו לו תיעוד של המקרה, אותו הם לקחו ממצלמת אבטחה המותקנת באזור.

"חזרתי למקום, הרמתי את הכיפה ובעודי מתנשף ומתקשה לנשום, התקשרתי למשטרה ותוך כדי שהייתי על הקו, כבר ראיתי בלשים שמחפשים בין הבניינים, אחת הניידות נעצרה ליידי ושוטר קרא לי "בוא תעלה", נלחצתי, חשבתי שהם חושדים שאני השודד, אז הם הרגיעו אותי ואמרו לי שהכל בסדר. הניידת הסתובבה וחיפשה אותו, פתאום ראיתי מחלון הניידת, שהסמויים עצרו מישהו, אמרתי להם שזה הבן אדם".

"הם המשיכו בנסיעה וביקשו שאבוא עמם לתחנה כדי להגיש תלונה. הסברתי להם שהשעה מאוחרת ואשתי והילדים ידאגו כשיראו שאני עדיין לא בבית. אז הם אמרו לי "אתה רוצה שאדם כזה ימשיך ויסתובב ברחוב?", אז הסכמתי ונסעתי לתחנה. ישבתי שם כמעט עד 04:00 לפנות בוקר, מאז נקראתי עוד פעם אחת לחקירה ומסתבר כי השודד האמיתי טרם נתפס וכי הוא עדיין מהווה סכנה לציבור.

לסיום, הוא אומר כי המסר שלו לגולשי 'בחדרי חרדים', "אל תמשכו כספים בשעות כאלה. כשאין נפש חיה ברחוב, זה ממש מסוכן עד מוות. אנשים רעים כאלה מנצלים את האזורים הללו ותוקפים ללא רחם".

סכין ניסיון שוד כספומט משיכת מזומנים אשדוד אימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד