כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חיזק את ארגנטינה

הרב הציג לחבר המועצת נתונים על מגפת ההתבוללות

חבר מועצת חכמי התורה ובעל ההלכה ברורה הגר"ד הגיע לביקור חיזוק בארגנטינה וביקר בקהילות היהודיות. רבה של ארגנטינה הרב יצחק סאקה הציג בפניו נתונים חדשים על מגפת ההתבוללות במדינה • סיקור וגלריה 

הרב הציג לחבר המועצת נתונים על מגפת ההתבוללות
הגר"ד יוסף בביקור חיזוק בארגנטינה צילום: באדיבות המצלם

בעל ההלכה ברורה הגאון רבי דוד יוסף חבר מועצת חכמי התורה נחת בסוף השבוע בישראל לאחר ביקור בזק של שבוע בקהילות היהודיות בארגנטינה במסגרת מסע חיזוק של הקהילות היהודיות במדינה המונה למעלה מ- 250 אלף יהודים.

במהלך המסע, מסר הגר"ד יוסף עשרות שיעורים בהלכה והשקפה לקהילות הקודש אשר שמעו בצמא את דבריו. בנוסף ערך הגר"ד יוסף מפגשים עם רבני וראשי הקהילות אשר רבים מהם נמנים על בוגרי בית המדרש 'יחוה דעת' בעצות ברוחניות וגשמיות שכולם נועצו בו.

בין רשימת הקהילות והישיבות הגיע הגר"ד יוסף לקהילת 'יסוד הדת', ישיבת 'בית דוד', קהילת 'שובה ישראל', ארגון מנורה העולמי ועוד.

במהלך הביקור הציג הרב סאקה בפני הגר"ד יוסף את הבעיה החמורה של הקהילה היהודית במדינה ושטח בפניו את נתוני ההתבוללות החמורים במדינות דוברי השפה הלטינית. על פי נתוני מועצת הרבנות בארגנטינה, לפני 40 שנה היו במדינה כחצי מיליון יהודים וכיום מספרם צנח בכ - 50 % ועומד על 250 אלף יהודים וזאת לפני הגידול הטבעי שהיה אמור לשלש את מספר היהודים מלפני 40 שנה.

לדברי הרב סאקה, הירידה במספרים נובעת מהתבוללות ולא מעליית יהודים לישראל.   כחלק מהפתרון מעוניינים בקהילה היהודית להקים ארגון גג של כל הקהילות היהודיות במדינות דוברי הלטינית פנמה, מקסיקו, צ'ילה, אורגוואי, קולומביה, ברזיל, ספרד ופורטוגל בהם יפעלו להקמת מסגרות חינוך ליהודים, זאת על מנת לשמר את הזהות היהודית.

בשנים האחרונות הוביל בעל ההלכה ברורה תכניות שונות להתמודדות עם מגפת ההתבוללות, בין היתר בקהילה החלבית בארצות הברית ויצא לקמפיין רישום ענק לבתי הספר היהודים בקהילה החלבית בניו יורק, יחד עם ארגון 'חזק' שחרט על דגלו את המאבק בתופעה.

במהלך הביקור מסר הגר"ד יוסף עשרות שיעורי הלכה והשקפה בישיבות והכוללים, ביקר במוסדות החינוך וערך סיורים בקהילות היהודיות ופגש באלפי יהודים. במסגרת הביקור הקדיש הגר"ד יוסף גם זמן לשיחות התייעצות עם רבני הקהילות השונות שרבים מהם נמנים על בוגרי בית המדרש 'יחווה דעת' בנושאי הלכה, זאת בהתאם לפסיקה ההלכתית במדינה הנוגהת על פי 'הלכה ברורה'. יש לציין כי גם רבה הראשי של הקהילה הספרדית בארגנטינה הרב יצחק סאקה הוא בוגר בית המדרש 'יחוה דעת' בעצמו.

במהלך העשורים האחרונים עברו בבית מדרשו של הגר"ד יוסף עשרות רבנים וראשי קהילות שהגיעו ללימודים בישראל וחזרו לעמוד בראשות הקהילות השונות.

 

 

הרב דוד יוסף הלכה ברורה ארגנטינה הרב יצחק סקה התבוללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד