כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לא הבטיח לקיים

גפני הצהיר כי יעצור התקציב, אך העביר חלק מימנו

הצהרות לחוד ומעשים לחוד: יושב ראש ועדת הכספים ח"כ משה גפני הודיע כי יימנע מלהעביר תקציבים למשרד החינוך בשל אפליית תלמידי המוכש"ר | דבריו הלוחמניים של גפני הסתכמו במילים בלבד ותקציבי עתק אושרו בחשאי על ידו והועברו לידי המשרד לקראת פתיחת שנה"ל

גפני הצהיר כי יעצור התקציב, אך העביר חלק מימנו
משה גפני צילום: רויטרס

שלושה ימים בלבד לאחר שהודיע בדיון בוועדת הכספים כי הוא עוצר את תקציבי משרד החינוך בשל האפלייה בתקצוב החינוך המיוחד, גפני העביר בחשאי את התקצוב למשרד החינוך תוך שהוא דוחה את הפתרון לעוול הנעשה לילדי החינוך המיוחד.

הסאגה החלה לפני כשלושה שבועות, כשיו״ר וועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני פוצץ דיון שעסק בהעברות תקציביות למשרד החינוך בכדי לגרום לפתרון הסאגה סביב ילדי החינוך המיוחד. מטעמו נמסר אז כי "יו"ר הוועדה עצר את כל העברות התקציביות של משרד האוצר ומשרד החינוך עד לתקצוב הגננות והילדים בחינוך המיוחד״. בדיון נזף גפני באגף התקציבים ואמר, ״שיפסיקו באגף התקציבים עם הרשעות הזאת״.

בעקבות הודעתו של גפני נעצרו תקציבי עתק למשרד החינוך, ביניהם עודפי תקציב וסכום נוסף מהתקצוב השוטף של המשרד. הם נעצרו על ידי על ידי יו״ר הוועדה חבר הכנסת גפני וחברי הוועדה הנוספים ובהם ח"כ עודד פורר, יעקב מרגי ועוד.

אלא, שעל פי הפרסום של העיתונאי אהרון רבינוביץ ב׳הארץ׳, למרות ההודעה החד משמעית של גפני, עודפי התקציב בסך של כ-2 מליארד שקל אושרו לטובת משרד החינוך, מהם כחצי מליארד ש״ח עדיין מעוקבים על ידי ועדת החינוך.

בשיחה עם ׳הארץ׳ הודה חבר הכנסת עודד פורר כי הוא הסיר את הרביזיה שהביאה לאישור התקציב, לבקשת יו״ר הועדה חבר הכנסת גפני.

לדבריו, ״גפני צלצל אליי באופן אישי ואמר לי 'תשמע הם (משרד החינוך א.ק.) התחייבו שהם יעבירו גם את זה וגם את זה'. (נושא הצהרונים והחינוך המיוחד) אמרתי אם הם התחייבו אני מוכן להסיר את הרביזיה. לא זה ולא זה קרה. שני הדברים היו אמורים להגיע תוך שבוע לממשלה, אבל עד עכשיו זה לא קרה. כשיגיעו העברות נוספות לוועדת הכספים אני לא בטוח שאנחנו נתמוך״.

מלשכתו של גפני נמסר בתגובה: "ח"כ גפני הצהיר בדיוני הועדה כי פניות משרד החינוך מעוכבים עד למציאת פתרון לנושא הצהרונים ולנושא תיקצוב החינוך המיוחד. פניה אחת של עודפים ממשרד החינוך בנושא משכורות עלתה לדיון בועדה והוגש עליה רביזיה על ידי חברי הועדה עד למציאת פיתרון ל2 הנושאים האמורים".

"לאחר שרה"מ ושר האוצר הודיעו על פיתרון תיקצוב הצהרונים, ראה לנכון ח"כ גפני להסיר את הרביזיה על תקציב העודפים וכך ביקש גם מחברי הועדה שעל פי נוהל תקנון הכנסת - בהסרת רביזיה אין צורך בכינוס הועדה והתקציב מאושר. בשל אי הסדרת נושא תיקצוב החינוך המיוחד, עד לרגע זה טרם הועברו 2 הפניות האחרות של משרד החינוך אותם מעכב יו"ר הועדה ח"כ גפני עד לפיתרון המיוחל ותיקצובם".

 

משה גפני ועדת הכספים תקציב משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד