כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
'ישראל ביתנו' מגיבה בחריפות

מכה קשה: יד ימינו של ליברמן עורק לליכוד

אחרי המינוי של בולשטיין, ההצעה המפתה ללנדבר, הליכוד סגר עם יד ימינו של ליברמן עד לאחרונה שחוצה את הקווים ויסייע למפלגת השלטון לרסק את ליברמן | 'ישראל ביתנו': "מצביע על לחץ במטה הליכוד. ניסיון פתטי של נתניהו להקים מדינת הלכה, בתמיכת יוצאי ברית המועצות"

מכה קשה: יד ימינו של ליברמן עורק לליכוד
נתניהו/ליברמן צילום: Marc Israel Sellem/POOL - Noam Revkin Fenton/Flash90

הקרב על הקול הרוסי מתחמם: לאחר שצירף לשורותיו שני יועצים לנושא הקול הרוסי, ראש הממשלה בנימין נתניהו, צירף לשורת היועצים את חבר הכנסת לשעבר מ'ישראל ביתנו' רוברט אילטוב, מי שהיה יד ימינו של אביגדור ליברמן וכיהן בכנסת ה-20 כיו"ר הסיעה בכנסת, אך לא נכלל ברשימת המפלגה לכנסת ה-21.

על פי דיווחו של הכתב הפוליטי עקיבא נוביק ב'ערוץ 13', בימים האחרונים פנו מהליכוד לאילטוב עם ההצעה והיום הוא השיב לה בחיוב. בליכוד לא מאשרים רשמית את המינוי ומסרו בתגובה לדיווח: "איננו מתייחסים לצוות קמפיין הליכוד". אילטוב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

זה אינו המינוי הראשון ואולי גם לא האחרון במסגרת המאמצים שעושה נתניהו כדי להעלים את יריבו המר אביגדור ליברמן מהמפה הפוליטית. לפני כחודש מינה נתניהו את עו"ד אריאל בולשטיין ליועץ מיוחד בנושא עולי ברית המועצות לשעבר, שבינתיים משמש כפובליציסט בעיתון 'ישראל היום' וכבר פרסם כמה מאמרים נגד 'ישראל ביתנו' והעומד בראשה.

נתניהו אמר אז בתגובה למינויו; "העלייה ממדינות אלה תרמה רבות להצלחת ישראל בעשורים אחרונים, אך ישנם סוגיות רבות שדורשות טיפול מיוחד. ביחד נצליח לקדם פתרונות של פנסיות, דיור ציבורי ונושאים חשובים אחרים".

יצוין כי על פי דיווח של הכתבת שירית אביטן-כהן בסוף השבוע שעבר ב'מקור ראשון', גם שרת הקליטה לשעבר מ'ישראל ביתנו' סופה לנדבר, קיבלה הצעה מ'הליכוד', לגייס עבורו בוחרים ובתמורה היא תמונה לשגרירת ישראל במוסקבה בירת רוסיה. בליכוד הכחישו את הדיווח ומטעמה של לנדבר נמסר, "לא ידוע לי".  

תגובת דובר מפלגת 'ישראל ביתנו': "מחר בשעה 15:00 צפוי נתניהו לפתוח "יריד תעסוקה" ברחוב בלפור לשם הוזמנו פליטי מפלגת "ישראל ביתנו".
זה שלראש הממשלה, לשר הבטחון ולשר הבריאות יש זמן בין איומי איראן, חמאס וחיזבאללה, להקדיש מזמנו גם ל"איומי" "ישראל ביתנו", מצביע על לחץ במטה הבחירות של הליכוד. נתניהו מחזר אחרי אנשי "ישראל ביתנו" בהווה ובעבר רק מתוך ידיעה ברורה ש"ישראל ביתנו" היא הגורם היחיד הנהנה מאמון ומתמיכה רחבה ב"רחוב הרוסי".

"רק לפני חודש הוא מינה את אריאל בולשטיין לייעץ לו בנושא העולים מברית המועצות לשעבר, ועכשיו הוא ממנה את רוברט אילטוב ליועץ נוסף כתגבור. אבל אפילו אם בליכוד ימנו עוד ארבעה יועצים למגזר, אנשים לא ישכחו את כל הבטחותיו של נתניהו משנת 2011 ומשנת 2015 לעולים בנושא הדיור והפנסיה, שלא מולאו. בסה"כ אנו עדים כאן לעוד ניסיון פתטי של נתניהו להקים מדינת הלכה, הפעם בתמיכת יוצאי ברית המועצות".

רוברט אילטוב ישראל ביתנו בנימין נתניהו סופה לנדבר בחירות 2019 אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד