כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בשל האנטישמיות

בת 14 פעלה והחוק אושר: בתי ספר לא יהודים ילמדו על השואה

נערה בת 14 בסך הכל, השקיעה מאמצים בכדי להעביר חוק שיחייב את תלמידי בתי הספר הציבוריים במדינה בה היא מתגוררת ללמוד על השואה האיומה - משאלתה התגשמה: המושלת קייט בראון חתמה על כך ביום שני האחרון, בין היתר בעקבות העליה המדאיגה באירועי האנטישמיות

בת 14 פעלה והחוק אושר: בתי ספר לא יהודים ילמדו על השואה
כיתה. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

תלמידי בתי הספר הציבוריים במדינת אורגון יחויבו ללמוד על השואה ועל רצח עמים אחרים, כך על פי הצעת החוק שעברה על-ידי המושלת קייט בראון.

המושלת קייט בראון חתמה על כך ביום שני האחרון, בתגובה לעלייה בתקריות אנטישמיות ברחבי המדינה, כך דיווח ה-CNN אתמול.

על פי החוק שנכנס לתוקף, החל משנת הלימודים 2020-2021, על בתי הספר לספק הדרכה כדי "להכשיר את התלמידים להתעמת עם חוסר המוסריות של השואה, רצח עם ומעשי אלימות אחרים, וללמוד על הסיבות לאירועים היסטוריים אחרים". בתי הספר חייבים גם לעודד תרבות מגוונת, עם דגש על חשיבות ההגנה של זכויות האדם הבינלאומיות.

הצעת החוק הובאה על ידי קלייר סרנובסקי בת 14, תלמידת בית ספר שעבדה על החוק לאחר שנפגשה עם אלטר וינר, בן 92 ניצול שואה, שנספה בתאונת דרכים בשנה שעברה לאחר שנפגע ממכונית.

השניים נפגשו לפני ארבע שנים, כאשר סרנובסקי נכחה באחת השיחות של וינר בה סיפר איך הוא שרד את מחנות הריכוז.

סרנובסקי אמרה למחוקקים בתחילת השנה, כי חינוך השואה צריך להיות בכל בתי הספר, כדי להבטיח שההיסטוריה לא תחזור על עצמה. "לימוד על רצח עם מלמד את התלמידים את ההשלכות שמגיעות עם דעות קדומות מכל סוג שהוא בחברה", אמרה.

שואה רצח עם ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד