כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אקדח מכוון לעבר המצלמה

יממה לאחר הירי: איומים נשלחו לבית הכנסת

ימים איומים עוברים על חברי הקהילה היהודית במיאמי, בעקבות שני מקרי פשע בתוך שבוע. זה החל בירי לעבר אחד המתפללים שנפצע ואושפז והמשיך במעטפה עם מסרים מאיימים שנשלחה לבית הכנסת 

יממה לאחר הירי: איומים נשלחו לבית הכנסת
ראש העיר/בית הכנסת 'יאנג ישראל' צילום: מתוך הטוויטר של ראש העיר

ראש עיריית באל הרבור - מיאמי גבריאל גרויסמן, התלונן במשטרה על איומים אנטישמיים קשים, שנשלחו לבית כנסת, יממה לאחר שיהודי חרדי נורה מחוצה לו.

יממה לאחר שגבר חרדי, יוסף נח ליפשיץ בשנות השישים לחייו, נורה מספר פעמים מחוץ לבית כנסת, ליד צפון מיאמי ביץ', דיווח ראש עיריית באל הרבור כי בית הכנסת באזור סרפסייד קיבל חבילה חשודה בדואר.

היתה זו מעטפה מרופדת מכתובת מחוץ למדינה, שהגיעה לבית הכנסת 'ישראל הצעיר'. בפנים היו כעשרה ניירות ובהם ביטויים אנטישמיים קשים, ותצלום של מישהו מכוון אקדח לעבר המצלמה. המעטפה נמסרה מיד ל FBI, כך דווח האתר nbcmiami.

"לרוע המזל, זה לא מפתיע", אמר ראש העיר היהודי, "חלה עלייה של אנטישמיות ברחבי הארץ ובעולם כולו".

בינתיים, הרשויות עדיין מחפשות אחר היורה שפצע את יוסף ליפשיץ בן ה-68, "אנשי אכיפת החוק עדיין חוקרים, אם יש קשר בין שני האירועים או לא, אך הם עדיין לא הגיעו למסקנה", אמר ראש העיר. בינתיים מועצת העיר דאגה לתגבור סיורים של המשטרה מחוץ לבתי כנסת לאור האיומים הללו.

"צריך לוודא שכולם ידעו שהקהילה היהודית לא נמצאת בפחד", כתב ראש העיר בפוסט בפייסבוק ביום שני האחרון. "אנו עומדים חזקים, מאוחדים וגאים. ושום דבר לא יכול לשנות את זה".

בית הכנסת ישראל הצעיר איומים אנטישמיות ארה''ב מיאמי ביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד