כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אדמו"רים ורבנים התגייסו

מבצע חוצה יבשות להצלת הנגיד: הרבי קטע הנופש בשווייץ

בעקבות הסתבכותו של התורם הגדול ביותר למוסדותיו, עם רשויות המס בארה"ב, כשהוא ניצב בפני עונש כבד של מאסר ממושך, יעזוב מחר הרבי מויז'ניץ את מעון הנופש בשוויץ ויצא למסע גיוס כספים ברחבי אירופה למען 'פדיון שבויים' | גם בנו יחידו יסייע לו | אדמו"רים ורבנים התגייסו

מבצע חוצה יבשות להצלת הנגיד: הרבי קטע הנופש בשווייץ
שמחת החתן מאהל בויז'ניץ צילום: יהושע פרוכטר

האדמו"ר מויז'ניץ יצא בערב שבת בהודעה דרמטית בקו הפנימי של החסידות, בה הוא פונה לקהל חסידיו בפנייה נרגשת למען מצוות פדיון שבויים, עבור אחד מחסידיו שהיה גדול תומכי מוסדותיו והתהפך עליו הגלגל.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הנגיד לבית ויז'ניץ (הרב חיים ש.) מסובך קשות עם רשויות המס במדינתו ונמצא כעת לפני משפט מאוד קשה מול שלטונות המס בארצות הברית, ובמידה ולא יצליחו לגייס לפחות 5 מיליון דולר עד אמצע חודש אלול, הוא עלול חס וחלילה להישלח לעשרות שנים לכלא.

בשיחה המפתיעה, אמר האדמו"ר כי הוא קוטע את שהותו בעיירת הנופש מלויה שבשוויץ ויוצא מחר (ראשון) למסע גיוס כספים, עבור מצוות פדיון שבויים! בנוסף הודיע האדמו"ר כי בנו הגה"צ רבי חיים מאיר הגר, אב"ד חסידי ויז'ניץ בארה"ב, יגיע בשבוע הבא לישראל לגייס ולפעול למען המצווה החשובה.

בשיחתו התייחס האדמו"ר לימי בין המיצרים בהם אנו נמצאים ואמר כי תשובת המשקל לשנאת חינם שבעטיה נחרב ביהמ"ק, היא להרבות באהבת חינם, שמצוות פדיון שבויים נכללת בהידור תחת הגדרה זו.

בחסידות פתחו בעזרת עסקנים מכל גווני הקשת בארצות הברית ובארץ, בקמפיין ענק "פדיון שבויים", אשר בעזרתו ובעזרת נדיבי בית ישראל יצליחו בסייעתא דשמיא לגייס את הסכום ולהציל נפש מישראל - את הנגיד הנכבד שעמד לימין מוסדות רבים ובראשם מוסדות ויז'ניץ לאורך עשרות שנים בנפש חפצה ורוח נדיבה.

בראש המגבית עומד האדמו"ר שכאמור קוטע את ימי המנוחה בשוויץ ויוצא לרחבי אירופה לגיוס כספים, כמו"כ ל'בחדרי חרדים' נודע כי בנו יחידו הגה"צ רבי חיים מאיר הגר המתגורר בבורו פארק, הגיע בשבוע שעבר לאדמו"רים מסאטמר ובאבוב, אשר הבטיחו לעשות יותר מכפי יכולתם למען מצווה חשובה זו, וכן יגיע לביקור מיוחד בארץ בשבוע הקרוב להסתובב בבתי עסקנים ונדיבים בארץ הקודש.

חפ"ק מיוחד הוקם בארצות הברית על ידי עסקנים ונגידים, אשר יעמדו בחוד החנית ויפעלו יחד עם האדמו"רים, הרבנים והעסקנים להצלחת המבצע, כדי שחלילה לא יכנס אותו נגד לבית האסורים.

מרכז חסידי ויז'ניץ הרבי מויז'ניץ פדיון שבויים גיוס כספים חיים מאיר הגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד