כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
שוב נפל לרשת השמאל

סמוטריץ' חוטף: "תקום פה ממשלה בלעדיך"

השר סמוטריץ' נפל שוב למלכודת דבש ומחזיר את השמאל לדבר על מדינת הלכה, בעקבות דברים שאמר בכנס פומבי אמש | ליברמן: "תקום פה ממשלה לאומית ליברלית רחבה, בלעדיך" | סמוטריץ':  "אם סוגרים כבישים לתחרויות ולמצעדים, אפשר לעשות את זה גם כדי להניח גשר"

סמוטריץ' חוטף: "תקום פה ממשלה בלעדיך"
סמוטריץ'/ליברמן צילום: נועם ריבקין-פנטון/יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר דבריו על מדינת הלכה בטקס 'יום ירושלים' בכ"ח אייר תשע"ט בישיבת 'מרכז הרב', מה שגרר את השיח בבחירות הללו לנושא מדינת הלכה על ידי אביגדור ליברמן ויאיר לפיד, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' שוב מצוטט כמי שחזר על הדברים באירוע פומבי. 

בכנס של רבני 'בית הלל' אמר השר, "היינו רוצים שמדינת ישראל תנהג על פי התורה וההלכה, אך הדבר לא אפשרי כי יש אנשים שחושבים אחרת ואנחנו צריכים להסתדר איתם".

אולם בשמאל התנפלו על המשפט כמוצא שלל רב ותקפו בחריפות, ראשון התוקפים היה איך לא, יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן שהשיב לסמוטריץ': "זה לא יאמן איך פעם נוספת בלי אפילו למצמץ, אנחנו שומעים את השר סמוטריץ' מצהיר שאם זה היה תלוי בו ובחבריו, הוא והם היו מבטלים את החוקים במדינת ישראל וכופים עלינו מדינת הלכה שפועלת רק על פי דין תורה".

"השר סמוטריץ אמר בכנס רבני בית הלל: "כולנו הינו רוצים שמדינת ישראל תנהג על פי התורה וההלכה, אנחנו רק לא יכולים כי יש אנשים שחושבים אחרת ואנחנו צריכים להסתדר איתם" אז יש לנו חדשות בשבילך: לא יהיה לך צורך להסתדר איתנו מכיוון שב-18 בספטמבר תקום פה ממשלה לאומית ליברלית רחבה, בלעדיך ובלי כל מי שמנסה לכפות עלינו מדינת הלכה", כך ליברמן.

סמוטריץ' הגיב לליברמן וכתב, "בגלל שנאת חינם חרבה ירושלים. כמה עצוב שבשיא ימי אבל בין המצרים אנשים מתוכנו מזכירים לנו את השבר הנורא שהובילה אך ורק שנאה. הבוקר זה היה לפיד והערב זה ליברמן. אומרים לי "תכנס בו בחזרה" אבל אני מזכיר לעצמי מדוע איני מסדר השבוע את זקני, נמנע מאכילת בשר ונוהג בעוד מנהגי אבלות. לא אפול למלכודת הזו. לא בימים אלו", כתב סמוטריץ' והוסיף, "מציע ומבקש מכולם לפני שהם מושפעים מהשנאה והקטלוג לצפות בקטע המלא מתוך נאומי בכנס רבני בית הלל והאמת והשלום אהבו".

גם יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ הגיב לדברים וצייץ בחשבון הטוויטר שלו, "סמוטריץ' רוצה מדינת הלכה. נתניהו יתן לו אותה תמורת חסינות".

יא יא פינק המועמד הדתי חובש הכיפה הסרוגה ברשית 'המחנה הדמוקרטי' כתב לשר סמוטריץ', "מוזמן להקים מדינת הלכה ביצהר. אנחנו רוצים את ישראל יהודית, פלורליסטית ודמוקרטית, לא מדינת הלכה".

בעקבות הסערה שהתחוללה סביבו , כתב בצלאל סמוטריץ' לאחר חצות בחשבון הטוויטר שלו, "לדברים שאמרתי קוראים התחשבות בציבורים אחרים. זו דמוקרטיה. לא מוכן שירמסו ציבור בגלל האמונות שלי. לא חרדים ולא חילונים. אני גם מוכן שישמיעו מגוון דעות גם אם הם לא דעות שלי. כל זה נעדר מהשיח של ליברמן ולפיד. תראו את כל הדברים שלי ולא רבע משפט".

ומה באמת אמר השר בכנס? כשר תחבורה הוא הסביר לנוכחים כי "באכפתיות ובתשומת לב אפשר לפתור את רוב הבעיות. כמו שאנחנו יודעים היום לקיים תעשייה עם קיימות מבלי לזהם את הסביבה, אנחנו גם יודעים לקיים מדינה מודרנית שחייבת להניח תשתיות ציבוריות בסדרי גודל בלי לחלל שבת".

"מי שמכר נדל"ן לפני 10 שנים אוכל היום את הלב. הדבר האחרון שאני רוצה זה לתפוס את עצמי בעוד 10 שנים, לדפוק את הראש בקיר ולומר: 'איזה טמבל אני שמכרתי והגעתי לפשרות על נושאים שקשורים ליהדות של המדינה במחירי הפסד'", אמר סמוטריץ' והסביר את הנמשל, "אני מאמין שמניות היהדות נמצאות בעלייה. אני מאמין שעם ישראל יחזור בתשובה. אני מאמין שיבוא היום שבו כולם ירצו להתגייר ולקיים תורה ומצוות בלי הקלות בגיור. בדרך כלל הוויתורים באים מהצד שלנו וכל ויתור וכל פשרה היא נקודת הפתיחה במשא ומתן הבא, באלגוריה לתהליך המדיני שלנו".

כן התייחס השר לעבודות גשר יהודית באיילון בשבתות ואמר, "אף אחד לא החליט שחייבים להנדס את גשר יהודית בצורה כזאת שתחייב לסגור את נתיבי איילון שלושה ימים ברציפות. על דברים חשובים משלמים, ואם השבת היא ערך והיא גורם בתכנון, אז המתכנן יודע שהוא צריך להתחשב בה". לדבריו, "אם סוגרים כבישים לתחרויות ולמצעדים, אפשר לעשות את זה גם כדי להניח גשר. הכל עניין של רצון טוב ושל תשומת לב".

מדינת הלכה בצלאל סמוטריץ' בני גנץ בחירות 2019 אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד