כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מעשה בארנק שנאבד

האישה בכתה ושבתה את ליבם של תלמידי הישיבה

הסיפור שלפנינו מעיד על דור של אהבת חינם, בחורי ישיבה שיצאו מהכותל נתקלו באישה חרדית בוכייה, הם שינו ממסלולם ויצאו למשימה כמעט בלתי אפשרית ותוך זמן קצר השיבו את החיוך לפניה • מי כעמך ישראל

האישה בכתה ושבתה את ליבם של תלמידי הישיבה
בחורים עושים מנגל. אילוסטרציה צילום: אביר סולטן, פלאש 90

הם היו עשרה תלמידי ישיבות שכל אחד לומד בישיבה קטנה אחרת, ועולים באלול הקרוב לשיעור ג' ישיבה קטנה. 

הם למדו ביחד בתלמוד תורה 'דרכי חיים' באופקים והחליטו להיפגש ביום רביעי כ"ח תמוז תשע"ט, למפגש בכותל המערבי לרבע שעה, ולאחר מכן לעשות קארטינג.

כאשר יורדים קבוצת הבחורים את המדרגות לכיוון עמדות השמירה של הכותל המערבי, מבחין אחד הבחורים אלעזר כהן שמו, באישה חרדית מבוגרת ממררת בבכי.

הוא ניגש אל האישה, ושואל אותה מה קרה? 

האישה עונה: "איבדתי את הארנק שלי בגאולה, היה שם כסף, תעודת זהות, כרטיסי אשראי, והרבה מסמכים חשובים". 

אלעזר, אומר לה: "אל תדאגי, תלכי לשתות כוס מים, אנחנו כאן עשרה בחורים וניסע לגאולה לחפש לך את הארנק", כך מספר כהן בשקט ובנינוחות בשיחה עם הרב יונתן שטנצל מקו המשניות והחסד 'אמר אביי'.

כל הבחורים שרק הגיעו עכשיו לכותל, מחליטים לעשות חסד עם האישה, עולים על קו 1 ונוסעים לגאולה. הם מתחלקים לקבוצות ונכנסים מחנות לחנות, מחפשים בלוחות המודעות, עברנו חנות אחרי חנות, וככה בסייעתא דשמייא, לאחר כעשרים דקות, אחד המוכרים באחד חנויות אומר, הייתה אישה מבוגרת ששכחה את הארנק שלה, מסרנו את הסימנים של הארנק, שמסרה לנו האישה וקיבלנו את הארנק.

בסייעתא דשמיא, הגיע ישר אוטובוס קו 1 חזרנו לכותל, מצאנו את האישה שלא הפסיקה להודות ולברך אותנו. 

ואנחנו התחלנו למהר להתפלל בכותל כי אנחנו באיחור של חצי שעה ולנסוע לכיוון הקראטינג, מישהו מציע לנו טרמפ לכיוון תלפיות עם רכב מסחרי שמגיע לאותו כיוון", מסיים הבחור את סיפורו.

הרב שטנצל שהתרגש מאוד מהסיפור, סיכם ואמר: "רק בגלל הסיפור הזה, המשיח חייב לבוא, שיתבטל תשעה באב, זה פשוט לא להאמין, אומרים שהדור יורד, איזה דור נפלא שמוכנים ללכת בשביל אישה אנונימית, איזה סיפור מחזק, אשריכם".

השבת אבידה יונתן שטנצל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד