כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מאחורי הקלעים

האדמו"ר ביקש וב'יהדות התורה' שינו היסטוריה

לאור בקשה של אחד מהאדמו"רים, הוחלט ב'יהדות התורה' על שינוי ההיסטוריה • הרב קנייבסקי והרב אדלשטיין תמכו במהלך • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

האדמו"ר ביקש וב'יהדות התורה' שינו היסטוריה
ח"כי יהדות התורה צילום: פלאש 90

ביום רביעי האחרון חברי וועדת הבחירות נדהמו לגלות, שהמפלגה השמרנית 'יהדות התורה' שינתה היסטוריה, ולראשונה בתולדותיה הצביעה בעד פסילת מפלגה. זה קרה כשבועדת הבחירות הצביעו על פסילת רשימת 'כחול לבן' המתמודדת לכנסת ה 22.

לאורך ההיסטוריה 'יהדות התורה' לא הייתה מצביעה בעד פסילת רשימות, והייתה נמנעת מהחשש שבקשת פסילה תבוא גם לפתחם, כאשר המפלגות האנטי חרדיות יבקשו לפסול את 'יהדות התורה' מלהתמודד לכנסת.  'יהדות התורה' הצביעה פעם אחת בלבד בעד פסילת חנין זועבי, והיה מדובר בפסילה פרסונלית.

כאמור, ביום רביעי החולף הצביעו ב'יהדות התורה' בעד פסילת רשימת 'כחול לבן'.  ל'בחדרי חרדים' נודע כי השינוי ההיסטורי חל לבקשת אחד מבכירי האדמו"רים במועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, שסבר כי יש לפעול לפסול את התמודדותו של יאיר לפיד לכנסת ה-22.

במהלך יום רביעי העביר יו״ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן את הדרישה גם בפניו של יו״ר 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני ולנציג 'דגל התורה' בועדת הבחירות אברהם ובר, שהפנו את השאלה מיד לגדולי ישראל, שר התורה הגר״ח קנייבסקי ורה״י הגר״ג אדלשטיין, שקבעו כי יש לתמוך בפסילת רשימת 'כחול לבן'.

כאמור, 'יהדות התורה' הצביעו בעד ההחלטה שהעלו ב'עוצמה יהודית' לפסול את רשימת 'כחול לבן', כשהנימוק לפסילה היה הפגיעה וההסתה כלפי הציבור החרדי. נציגי ש״ס נעדרו מהדיון לגמרי בעקבות הסערה סביב ביטול האירוע החרדי בעפולה.

יהדות התורה בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד