כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אז איך מונעים זאת

מיליוני אנשים משתמשים בסיסמה שכבר נפרצה

כמעט בכל יום נפרצת חברה גדולה ונחשפות כתובות מייל וססמאות של משתמשים, כך עולה ממחקר שערכה חברת 'גוגל' | מדריך קצר מהמומחים של חברת אבטחת המידע ESET, מסביר כיצד לבחור את הסיסמה החזקה הבאה שלכם

מיליוני אנשים משתמשים בסיסמה שכבר נפרצה
pixabay

מעטים האנשים אשר מקדישים זמן לשאול את עצמם האם הסיסמא שלהם בטוחה. מחקר שערכה לאחרונה Google, מעלה כי כמעט בכל יום נפרצת חברה גדולה ונחשפות כתובות מייל וסיסמאות של משתמשים.

בעקבות פריצות אלו, מתגלים פרטים אישיים דוגמת כתובת מייל וסיסמה. לאחר שמתגלים פרטים אלו, האקרים יכולים בקלילות להיכנס לחשבונות פרטיים, אך אם המשתמשים יקפידו על שימוש במנהל סיסמאות או סיסמה ייחודית וחזקה לכל אתר, האיום יפחת באופן משמעותי.

לסקרנים, ניתן לבדוק האם הנתונים שלכם נחשפו באמצעות האתר https://haveibeenpwned.com. בדיקה באתר מסייעת למשתמשים להבין האם הסיסמאות והפרטים האישיים שלהם מסתובבים ברשת.

המחקר של Google מצא כי אפילו כשמשתמשים זוכרים לשנות לעתים קרובות סיסמאות, סביר להניח כי לפחות פעמיים ישתמשו באותה הסיסמא במקומות שונים, כך שיפתחו עצמם לאיומים של חטיפת חשבונות. עוד נמצא כי 15% ממשתמשי האינטרנט חוו פריצה לחשבונות המייל האישיים או הרשתות החברתיות על ידי צד שלישי.

מדריך קצר מהמומחים של חברת אבטחת המידע ESET, כיצד לבחור את הסיסמה החזקה הבאה שלכם:

• צעד ראשון – חברו מספר מילים על מנת ליצור משפט. נניח שאתם אוהבים ספורט. הוסיפו לזה כמה מילים כך שזה ישמע הגיוני לכם: ilovesport. זו התחלה טובה, אבל אפשר להתחיל עם משפט מפורט יותר (איזה סוג של ספורט אתם אוהבים) ilovetorun.
• צעד שני – שלבו אותיות גדולות. שילוב של אותיות גדולות בתחילת כל מילה, יהפוך את הסיסמה שלכם לחזקה יותר ILoveToRun
• צעד שלישי – הוסיפו תווים מיוחדים. תחשבו על הצעד הזה כאלמנט עיצובי. כדי להיות סימטריים, הוסיפו תווים מיוחדים כמו סימן !,@,#,$,%,^,&,*,),( בהתחלה ובסוף: ^ILoveToRun5K^
• צעד רביעי – הוסיפו רווחים. הרבה אנשים אינם מודעים לעובדה שכאשר מוסיפים רווחים בתוך פסקת הסיסמה, זה הופך אותה למורכבת הרבה יותר: I Love To Run 5K ^ ^. לא כל השירותים מאפשרים הגדרה של סיסמה עם רווחים, אבל תמיד שווה לבדוק.

החלפת סיסמה האקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד