כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
15 ימים לפתיחת הקלפיות

סקר: 'ישראל ביתנו' השלישית בגודלה - 'כחול לבן' עוקפת

שבועיים לבחירות ואין הכרעה ברורה מיהו הגוש המנצח | עם זאת נרשמות מגמות לפחות על פי הסקרים - שליברמן יוצא מורווח מגרירת המדינה לבחירות חוזרות, כאשר לפחות בסקר אחד הוא יותר ממכפיל את כוחו | בשני הסקרים המפלגות החרדיות נחלשות | ומי מועדף כיורשו של רה"מ

סקר: 'ישראל ביתנו' השלישית בגודלה - 'כחול לבן' עוקפת
גנץ/ליברמן/נתניהו צילום: יונתן זינדל/תומר נויברג/מארק ישראל סלאם, פלאש 90

שני סקרים חדשים שמתפרסמים אמש (ראשון) כשבועיים לבחירות, ממשיכים לתעתע בציבור ובפרשנים הפוליטיים, שהפעם לא מצליחים להרכיב ממשלה וירטואלית, שכן אף גוש לא מנצח - לפחות על פי הסקרים. מי שכן נהנה מהם, הוא אביגדור ליברמן, שהוביל את המדינה להרפתקה הזאת ונראה שהמהלך השתלם לו ובגדול.

על פי סקר של הפרופ' קמיל פוקס שפורסם ב'ערוץ 13', אילו הבחירות היו מתקיימות אתמול, התוצאה היתה ש'כחול לבן' מובילה כמפלגה הגדולה עם 32 מושבים בכנסת ה-22, אחריה 'הליכוד' עם 31 מושבים, המפלגה השלישית בגודלה היא 'ישראל ביתנו' של ליברמן עם 11 מושבים, לעומת חמישה בהם זכה בבחירות האחרונות.

אחריה, רשימת 'ימינה' בראשות איילת שקד שיורדת מ-12 מושבים בכנסת הקודמת לעשרה. 'הרשימה המשותפת' עם 10 מושבים, 'יהדות התורה' עם 7 מושבים, 'המחנה הדמוקרטי' גם כן עם 7 מושבים. על פי הסקר, ש"ס צונחת משמונה ומקבלת ששה מושבים, כך גם מפלגת 'העבודה' שמקבלת ששה מושבים - כמנין המושבים שיש לה בכנסת ה-21. מפלגת 'עוצמה יהודית' עדיין לא עוברת את אחוז החסימה, אך די קרובה אליו עם 2.82%.

מן הסקר כי גוש השמאל-מרכז-ערבים זוכה מקבל 55 מושבים, לעומת גוש הימין-חרדים שמקבל 54 מושבים. אם מי מגוש השמאל-מרכז לא יתרכך ויאות להיכנס לממשלת ימין בראשות בנימין נתניהו, 'ישראל ביתנו' עם 11 המושבים שלה, תהיה זו שתכריע את הכף.

האם ההחלטות הביטחוניות מושפעות ממערכת הבחירות?

כן נשאלו המשתתפים בסקר, האם ההחלטות שמתקבלות בנושאים הביטחוניים מושפעות או לא מושפעות ממערכת הבחירות? 59% מהנשאלים טענו שכן, לעומת 26% שחשבו שההחלטות הן נטו מקצועיות ואינן מושפעות ממערכת הבחירות, לעומתם, 15% מהנשאלים השיבו שאינם יודעים. 

מי ראוי לרשת את נתניהו בראשות 'הליכוד'?

הסקר גם בדק מי המועמד המועדף להחליף את בנימין נתניהו בראשות 'הליכוד': כבר לא מפתיע, אבל 27% מהנשאלים מעדיפים לראות את חבר הכנסת גדעון סער בראש המפלגה, 8% מעוניינים לראות דווקא את השר גלעד ארדן, 6% מעוניינים ביו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, 5% רוצים את השרה מירי רגב ואילו רק 4% את שר החוץ ישראל כץ. 31% מהנשאלים השיבו כי אף אחת מהאפשרויות אינה תחליף לנתניהו, 19% השיבו כי הם אינם יודעים.

כמו כן, בדק הסקר את אותה שאלה בקרב יהודים שמתכוונים להצביע לתנועת 'הליכוד' בבחירות והתוצאה שונה באחוזי התמיכה, אך לא בדירוג. 17% ירצו לראות את ח"כ גדעון סער בראש 'הליכוד', 15% את גלעד ארדן, יולי אדלשטיין ומירי רגב עם ששה אחוזים וישראל כץ עם שני אחוזים בלבד. גם בשאלה הזו, בין הנשאלים - ישנם 31 אחוזים שלא רוצים אף אחת מהאפשרויות ו-22% השיבו כי הם אינם יודעים.

הסקר נערך לפני התקרית הביטחונית בצפון, על ידי פרופסור קמיל פוקס וכלל 700 נשאלים, מהם 601 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט 'המדגם' בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת 'סטט-נט' בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 4.0%. הנתונים שוקללו הן לפי הצבעה קודמת והן לפי רמת הדתיות.

סקר 'כאן11' - 'הליכוד' מוביל במנדט על 'כחול לבן'

סקר שערך מכון הסקרים 'kantar' ופורסם אמש בערוץ 'כאן11', מציב את 'הליכוד' כמפלגה הגדולה אך בפער זעום 32 מושבים לעומת 'כחול לבן' עם 31 מושבים.

המפלגה השלישית בגודלה על פי סקר זה, היא 'הרשימה המשותפת' בראשות איימן עודה עם 11 מושבים, אחריה רשימת 'ימינה' בראשות איילת שקד עם עשרה מושבים, 'ישראל ביתנו' עם 9 מושבים, ש"ס ו'יהדות התורה' עם שבעה מושבים כל אחת. 'המחנה הדמוקרטי' בראשות ניצן הורוביץ, סתיו שפיר ואהוד ברק עם 7 מושבים ומפלגת 'העבודה - גשר' בראשות עמיר פרץ ואורלי לוי עם 6 מושבים. מפלגת 'עוצמה יהודית' הולכת ועולה לעבר אחוז החסימה (3.4%) ומקבלת הפעם 2.9% מהקולות, כך על פי הסקר. 

הסקר בדק, לאן התפזרו קולות מפלגת 'זהות' של משה פייגלין שפרש מהמירוץ לכנסת וגילה כי הן הלכו ברובם ל'ליכוד', ל'ימינה', אך גם ל'ישראל ביתנו' ו'כחול לבן'.

מן הסקר עולה כי גוש הימין-חרדים עומד על 56 מושבים, לעומת 55 לגוש השמאל-מרכז-ערבים.

הסקר נערך על ידי מכון 'קנטאר' בקרב 550 מאזרחי ישראל בעלי זכות הצבעה. טעות הדגימה 4.3%.

סקר מנדטים קמיל פוקס בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד