כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

קרבות ההצלה: מתנדב היכה נהג אמבולנס

המאבק בין מד"א לארגוני ההצלה יוצר רגעים מבישים במיוחד • חילופי מכות בין מתנדב 'איחוד הצלה' לנהג אמבולנס של מד"א במהלך טיפול בקריאה, הסתיימו בתלונה במשטרה

מד"א. צילום אילוסטרציה: פלאש 90
מד"א. צילום אילוסטרציה: פלאש 90



המתיחות בין ראשי 'מגן דוד אדום' לבין ראשי 'איחוד הצלה' מחלחלת גם לדרגי השטח, כך נוצר מצב מצער - במקום לשלב ידיים במטרה להציל חיים, מבזבזים שני הצדדים אנרגיות על מלחמות מיותרות.

היום (ב) בשעה 14:55, התקבלה קריאה במגן דוד אדום על אדם שנמצא מוטל ברחוב כנפי נשרים בשכונת גבעת שאול בירושלים.

עוד טרם הספיק נהג האמבולנס לעצור עצירה מלאה בהגיעו לכתובת, פתח בחור צעיר את הדלת האחורית והחל להוציא ציוד רפואי. הנהג, לא זיהה את הצעיר, ומאחר והוא לא לבש אפוד זיהוי שאל אותו למעשיו, הלה השיב כי הוא חובש והוא מוציא את הציוד לטובת החולה.

"הנהג לקח את הציוד והחזיר אותו לאמבולנס", סיפר עד ראייה, "זה היה נראה הזוי שאדם שאינו עובד או מתנדב מד"א מתעסק עם ציוד שאינו מורשה לגעת בו", הוסיף.

לדברי עד הראייה, החובש הוציא את האלונקה, אך הנהג החזיר את המיטה לאמבולנס, וספג בעיטה בברכו מהמתנדב. במהלך הטיפול עצמו התפתח עימות מילולי בין הנהג למתנדב, כאשר מידי פעם הנהג אף הודף אותו תוך כדי הטיפול.

בסופו של דבר המוטל התגלה כשיכור, והוא קם והלך מהמקום.

בסיום האירוע ניגש נהג האמבולנס לתחנת המשטרה במגרש הרוסים, והגיש תלונה על תקיפת עובד ציבור בעת מילוי תפקידו.

דובר 'מד"א ירושלים' סירב להגיב לידיעה.

מתנדב ב'איחוד הצלה' ציין כי מדובר במתנדב יחסית חדש בארגון, וכי יש עשרות מקרים בהם הותקפו מתנדבי 'האיחוד' על ידי אנשי מד"א והוצאו במהלך טיפול בחולים, והתלונות הועברו ישירות למשרד הבריאות.
מד איחוד הצלה קטטה אמבולנס חובש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד