כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
סופרים את כולם?

הפלונטר המשפטי שבהמלצת הערבים על גנץ

התקשורת צהלה אמש יחד עם 'הרשימה המשותפת' שעשתה היסטוריה והמליצה על רמטכ"ל לשעבר, שטבח לכאורה בבני עמם כשפיקד על מבצע 'צוק איתן' ופעולות נוספות, אולם מסתבר שישנם שלושה מתנגדים ובבית הנשיא יבדקו אם לספור אותם במניין הממליצים על גנץ

הפלונטר המשפטי שבהמלצת הערבים על גנץ
מנהיגי הרשימה המשותפת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השמחה היתה מוקדמת? חברי סיעת בל"ד (ב'רית ל'אומית ד'מוקרטית), שהם שלושה ח"כים מתוך 13 ברשימה הערבית המשותפת, הנחשבים לקיצונים ביותר מבין הח"כים הערביים, הביעו בישיבות הסיעה המשותפת, את דעתם שאין להמליץ על אף מועמד.

לפי עמדת סיעת בל"ד שעזמי בשארה, באסל גטאס וחנין זועבי היו בעבר חלק ממנה, אין להמליץ גם על גנץ בשל עמדותיו הפוליטיות הימניות, שאינן שונות בהרבה מאלה של הליכוד, וכן בגלל ההיסטוריה הצבאית המדממת והתוקפנית שלו.

לדבריהם, בני גנץ מתכוון להקים ממשלת אחדות עם הליכוד ואביגדור ליברמן, ולכן המלצה עליו היא המלצה על ממשלת אחדות. מעבר לכך, הם טוענים כי 'כחול לבן' התעלמה לחלוטין מדרישות 'הרשימה המשותפת', וסירבה בתוקף לדון בהן או להתחייב על משהו באופן רשמי ופומבי. כל אחת מהסיבות האלה מספיקה כדי לא להמליץ על גנץ, ובוודאי כאשר כל הסיבות האלה קיימות.

עם זאת הם אומרים כי סיעת בל"ד פעלה במסגרת 'הרשימה המשותפת' להפלת בנימין נתניהו, והיא כמובן תפעל כדי למנוע את הקמת ממשלת נתניהו, אך בו בזמן אינה רואה בגנץ אלטרנטיבה, כאשר הוא ומפלגתו תומכים בסיפוח ירושלים והגולן ובהתנחלויות, מאיימים במלחמה על עזה, ואינם מוכנים לבטל את חוק הלאום "הגזעני" כהגדרתם.

בשל זאת, בבית הנשיא החליטו לבדוק משפטית, האם לכלול בהמלצת 'הרשימה המשותפת' גם שלושת הח"כים של בל"ד או שמא הם אינם נחשבים כממליצים על בני גנץ וכך מנין הממליצים עליו יקטן. עם זאת יצוין כי על פי ההסכם בין סיעות 'הרשימה המשותפת' הרוב קובע וכולם מחויבים להסכים לדעת הרוב. השאלה המשפטית היא האם גם בסוגיה זו נכלל ההסכם.

הרשימה המשותפת בחירות 2019 סיעת בל"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד