כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מפני שיבה תקום > צפו

צפו ברגע נדיר: שר התורה מתאמץ לקום בפני הגר"ח

שר התורה הגר"ח קנייבסקי נראה באורח נדיר מתאמץ לקום בפני הגר"ח פיינשטיין, כשהרב פיינשטיין קם גם הוא לכבוד ששר התורה נענה באמירה נדירה: "אני צריך לקום אבל אתה למה תקום" • צפו בוידאו הנדיר

צפו ברגע נדיר: שר התורה מתאמץ לקום בפני הגר"ח
הגר"ח קנייבסקי והגר"ח פיינשטיין צילום: צילומסך מתוך הוידאו

מאורע שלפי עדות בני הבית מדובר באירוע נדיר ביותר התרחש השבוע בביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, כאשר שר התורה מתאמץ להתרומם בפני הגאון רבי חיים פיינשטיין ראש ישיבת עטרת שלמה באומרו כי הוא צריך לקום בפניו, וכאשר ראש הישיבה הגר"ח פיינשטיין קם בפני שר התורה, אומר לו שר התורה בענווה אתה אינך צריך לקום מפני כפי שנראה בסרטון הוידאו.

האירוע מתרחש בתחילת השבוע במהלך כינוס מיוחד להקמת קרן עבור משפחה של יתומים  במעונו של שר התורה, בו משתתפים ראש הישיבה הגר"ח פיינשטיין והפוסק הגרב"צ הכהן קוק.

כשמתיישב ראש הישיבה, שר התורה מסב את פניו לעברו, מושיט לו את ידו לאות כבוד וחיבה ואומר לו 'מפני שיבה תקום' ובמאמץ מיוחד מתרומם מכסאו להדר את פני ראש הישיבה, הגר"ח פיינשטיין שמגיב באי נוחות לאות הכבוד הניתן לו מתרומם גם הוא לכבודו של שר התורה, ואז אומר לו מרן שר התורה 'אני צריך לקום, אבל אתה למה אתה תקום'.

שאר המשתתפים ועסקני קרן הצדקה עמדו נדהמים למראה המתרחש, ובני הבית מדגישים כי מאורע כזה של הבעת כבוד וגדולה מאת שר התורה שכזה לא התרחש שנים רבות.

נכדו של שר התורה הגאון רבי גדליה הוניגסברג סיפר את הדברים בפני תלמידיו בישיבת תפארת ציון בבני ברק, וציין אף הוא כי בעשרות שנותיו בו הוא משמש את מרן שר התורה אינו זוכר מקרה דומה לזה.

יצויין כי הגר"ח פיינשטיין פוקד את ביתו של שר התורה באופן קבוע, ובביקוריו הוא שוטח את ספיקותיו ושאלותיו בכל חלקי הש"ס מזרעים ומועד ועד לסדר קדשים וטהרות, וריתחא דאורייתא מתפתחת בחלל החדר.   

הרב חיים קנייבסקי הרב חיים פיינשטיין הרב בן ציון קוק יתומים מפני שיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד