כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
המבוכה שודרה בטלוויזיה

המרד: שוטרים הצטרפו למפגינים - המשמר נטש את הארמון

נשיא בוליביה שנבחר לפני חודש, נתקל במרד יוצא דופן, כאשר רבבות ממלאים את הרחובות, שובתים וחוסמים דרכים, כאשר באורח יוצא דופן תועדו שוטרים צועדים לצד המפגינים | כמו כן, אנשי המשמר הנשיאותי המוצבים מחוץ לארמון נטשו את העמדה והנשיא ממוגן כעת על ידי הצבא 

המרד: שוטרים הצטרפו למפגינים - המשמר נטש את הארמון
אזרחים בבוליביה צילום: pixabay

נשיא בוליביה אוו מוראלס, גינה את פעולותיהם של "קבוצות אלימות" בשבת, שעות לאחר שנראו כוחות משטרה מצטרפים להפגנות נגד הנשיא, מנגד ראשי הצבא הודיעו, שהם לא יתערבו, "אנחנו לא נתעמת עם העם שלנו" בבחירות שנויות במחלוקת.

מוראלס, המנהיג הוותיק ביותר באמריקה הלטינית, זכה בבחירות ב-20 באוקטובר, אולם עיכוב של כמעט יום בספירת הקולות, הביא האשמות להונאה מצד האופוזיציה ולמחאות סוערות הכוללת, שביתות וחסימות דרכים.

הטלוויזיה בבוליביה שידרה בשבת מחזה יוצא דופן, של שוטרים שצועדים לצד מפגינים, בכמה ערים בוליביות, מדובר לכאורה בפעולות של חוסר ציות והצטרפות לארגונים ששייכים לאופוזיציה.

בנוסף על הלחץ שיש על מוראלס מצד המפגינים להתפטר, גם אנשי משמר הנשיאותי היפנו לו עורף, בטלוויזיה בבוליביה דווח, כי אנשי משמר הנשיאותי שמוצבים מחוץ לארמון הנשיא עזבו את עמדותיהם, ונשארו שם רק אנשי הצבא, ראשי הצבא אמרו בהצהרה ביום שבת "כי לעולם לא נתעמת עם האנשים עליהם יש לנו חובה להגן, ונבטיח תמיד שלום, דו קיום ופיתוח מולדתנו".

בציוץ ביום שבת חזר מוראלס על האשמות כי "קבוצות אלימות" פתחו בהפיכה נגד המדינה. משרד החוץ פרסם הצהרה לפיה חלק מהשוטרים "נטשו את תפקידם החוקתי להבטיח את ביטחון החברה ומוסדות המדינה".

בוליביה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד