כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הממשיך במודיעין עילית

פטירת הראב"ד: הרב מינה את הבן לממשיך בשיעור

האם בנו של הגרש"ז אולמן זצ"ל ימונה לראב"ד מודיעין עילית? בינתיים רב העיר הגר"מ קסלר פרסם מכתב כי בנו של הראב"ד זצ"ל, הגאון רבי אברהם יצחק אולמן, ימסור את השיעור השבועי הקבוע שמסר אביו

פטירת הראב"ד: הרב מינה את הבן לממשיך בשיעור
הגרש"ז אולמן זצ"ל צילום: יעקב לדרמן

הסתלקותו של הדיין הגאון רבי שלמה זלמן אולמן זצ"ל, ראב"ד מודיעין עילית, הותיר חלל גדול בעיר החרדית. עדיין לא ברור מי ימונה לראב"ד במקומו של הרב זצ"ל, אך לעת עתה מינה הגאון רבי מאיר קסלר המרא דאתרא של מודיעין עילית, את בנו הגאון רבי אברהם יצחק אולמן כממלא מקומו במסירת השיעור הקבוע של אביו בבית המדרש 'מאור חיים'. 

במכתב אותו כתב הגר"מ קסלר, הוא מזכיר את בנו רבי עקיבא המכהן ברבנות בעיר, "עלינו להמשיך לנהוג על פי מה שחונכנו על ידו, זכינו שהשאיר אחריו זרע ברך ה', בנו החשוב הרה"ג ר' עקיבא שליט"א  אשר עמד לימינו במשך שנים רבות ושמשו בהוראה ובשאר ענינים, ועלה ונתעלה לכהן פאר בשכונת "נאות עילית"".

הרב קסלר מוסיף כי "בשנת תשס"ה נוסד שיעור מיוחד בבית הכנסת "מאור חיים" על ידי מורנו ורבנו זצ"ל, ובו נתגלה כוח עיונו בלימוד ההלכה ביסודיות והעמקה לרדת לשורש הדינים וההלכות, כשהוא עומד על כך שיהיה הלימוד בחבורה בשיתוף עם השומעים דרך משא ומתן כדרכה של תורה, ורבים מהמשתתפים מעידים על התועלת המרובה שקיבלו משיעור זה".

במכתב מספר הרב קסלר כי השיעורים האחרונים של הגרש"ז זצ"ל עסקו בעניין 'ברכת חתנים', שיש בכך סימן שהצדיקים עולים לישיבה של מעלה יש בהם בחינה של חיבור חתן וכלה, והרב הכין את עצמו להיות ראוי להתחבר עם השכינה בישיבה של מעלה.

בני הגרש"ז זצ"ל בשבעה, הבן רבי אברהם יצחק שלישי מימין. צילום: באדיבות המצלם

כאן ממנה הרב קסלר את הבן רבי אברהם יצחק לממשיכו במסירת השיעור, "כבר אמרו חז"ל מה זרעו בחיים אף הוא בחיים, ובאנו להציע לציבור היקר משתתפי השיעור ולכלל הציבור שבנו הרה"ג ר' אברהם יצחק שליט"א אשר הינו מופלג בתורה וגם עמד לימינו ושמשו בהוראה, ימשיך במסירת השיעורים, ויהיה זה לכבוד אביו ולתועלת הציבור".

לסיום קורא הרב קסלר לבוא להשתתף בשיעור שהתחדש לאחר הסתלקותו כמידי יום שני.

הגאון רבי אברהם יצחק אולמן בן ה-43 נחשב לאחד מגדולי תלמידי החכמים בבני ברק, שם משמש כראש כולל. רבי אברהם יצחק משתתף דרך קבע בשיעוריו היומיים של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין מזה למעלה מעשרים שנה. הוא חתנו של הגר"מ גרוס, גאב"ד חניכי הישיבות.  

המודעה על השיעור ומכתב הגר"מ קסלר. צילום: באדיבות המצלם

הרב שלמה זלמן אולמן ממשיך דרכו מודיעין עילית הרב מאיר קסלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד