כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
משיב אש

"הרבי מסאטמר הסית והחרדים שתקו" על דרעי: "מאבד עשתונות"

שבוע לאחר נאום ההסתה הקשה שלו נגד החרדים, יו"ר סיעת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן  משיב היום בפתח ישיבת סיעתו להתקפות מצידם של ראשי הסיעות החרדיות • "מטנפים בצורה אישית" • על דרעי: "מאבד עשתונות" • וההצעה שתמנע בחירות: "שיכנסו עד שיצא עשן לבן" • צפו

"הרבי מסאטמר הסית והחרדים שתקו" על דרעי: "מאבד עשתונות"
ליברמן בישיבת הסיעה צילום: ישראל ביתנו

לאחר נאום ההסתה החריף שנשא ביום רביעי שעבר, יו"ר 'ישראל ביתנו' משיב היום (שני) להתקפות נגדו מצידם של ראשי הסיעות החרדיות. בישיבת הסיעה היום (שני) הוא מצהיר כי יתנגד לחסינות עבור בנימין נתניהו בעקבות מצבו המשפטי, הוא תוקף אישית את יושב ראש ש"ס השר אריה דרעי ומציע פתרון שימנע בחירות.

במענה לשאלה האם הוא חוזר מדבריו כנגד הציבור החרדי אמר חבר הכנסת ליברמן, כי "כשלאנשים אין נימוקים, אין עובדות, אז הם מתחילים לדבר לגופם של אנשים ולא לגופו של עניין. אני באמת לא זוכר שח"כים חרדים מטנפים ברמה אישית עלי - אבל אני מדבר רק על עובדות, אני לא רוצה להשתלח בניגוד לצד השני".

אך ליברמן הוסיף להסית כשאמר, כי "ישראל היא המדינה היחידה שנותנת גיבוי למוסדות החרדים". לטענתו "אין מדינה לא צפון קוריאה ולא ונצואלה שממנת מערכת חינוך שאוסרת על הילדים ללמוד אנגלית, מתמטיקה ומחשב".

ליברמן הוסיף ואמר כי "אני לא מכיר עוד מדינה שמונעת מילדים ללמוד דברים בסייסים - אני חושב שזה טירוף מוחלט". ליברמן התייחס לדבריו של סגן השר יעקב ליצמן היום ב'המודיע' ואמר "גם בנושאים אחרים ששמענו את ליצמן וסמוטריץ' שאומרים שיפעלו לסגור את המערך של התחבורה בגוש דן בשבת - אנחנו נפעל בדיוק ההפך, שגם תושבי אשדוד, נתניה ואשקלון יוכלו להגיע למוקדי הבילוי". 

ליברמן התייחס פעם נוספת לביקורו של האדמו"ר מסאטמר בישראל ולנאומו בטקס קבלת הפנים: "אני הייתי בהלם שלא שמענו גינוי מחברי הכנסת החרדים שהשתלחו בי, אבל שתקו על אותו סאטמר (האדמו״ר מסאטמר א.ק.) שנאם נאום ההסתה פה ברוממה".

ליברמן הוסיף ואמר כי "רק באיראן אפשר לשמוע דבר כזה, שמדברים נגד נגד המדינה נגד חיילי צהל ונגד הח"כים החרדים בעצמם". לדבריו, "אם הוא היה נואם נגד ארה"ב ונגד הצבא בארה"ב היו לדעתי מעיפים אותו משם בלי לחשוב פעמיים". 

ליברמן אף התייחס להתקפה של השר אריה דרעי שטען כי ליברמן מנע הקמת ממשלת אחדות וגרר את המערכת לבחירות: "הגרסה הנבזית של אריה דרעי, הוא כנראה מת מקנאה הוא חשש שחס וחלילה תקום ממשלת אחדות ויהיה איזה קרדיט לאביגדור ליברמן זו, גם התנהלות נבזית, לדעתי זה כמו שאני מכיר את אריה דרעי מאוד לא אופייני לו, כנראה הבן אדם לא נמצא בפוקוס ומאבד עשתונות, אבל במצבי היום אני נמצא במצב הכי טוב ולא יכול להיות יותר טוב, אני לא מבין למה הוא חשוב שאני רוצה בחירות".

בפתח דבריו הצהיר חבר הכנסת אביגדור ליברמן כי הוא יסרב לבקשת החסינות שיגיש ראש הממשלה בפני הכנסת: "אני אכן מאחל שבסוף התהליך נתניהו יצא זכאי צח ושלג אבל המקום היחיד לבירור הסוגיה זה אח ורק בבית המשפט. להוכיח את חפותו במקומות אחרים כמו כאן בכנסת על ידי חסינות זו טעות, זה יביא לקרע בין מערכת המשפט לציבור הישראלי - כבר אמר בגין: יש שופטים בירושלים".

בהתייחסו לפלונטר הפוליטי הציע יושב ראש ישראל ביתנו הצעה שתביא לביטול הבחירות: "כמו שזה נראה היום אנחנו דוהרים בעיניים פתוחות למערכת בחירות נוספות, מערכת בחירות מיותר".

ליברמן טוען כי בכנסת מיצו את כל ההליכים ולכן קרא לנשיא המדינה וליושב ראש הכנסת לזמן את כל ראשי הסיעות "לשבת איתם עד שיצא עשן לבן". ליברמן מציין, כי "אין דבר יותר מיותר ולא נחוץ מאזרחי ישראל כמו בחירות". בהמשך הוא הבהיר כי "הכדור עובד במידה רבה לנשיא וליו"ר הכנסת, שני אנשים שמייצגים את הממלכתיות ושיודעים להתעלות מעל כל דבר פוליטי. אני מצפה שיפעילו לחצים על ראשי המפלגות עוד השבוע".

אביגדור ליברמן סאטמאר חרדים אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד