כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"מנועים מלהתייחס"

הותר לפרסום: פרשה חמורה במגזר החרדי

בית המשפט נענה לבקשת כמה כלי תקשורת והתיר לפרסם את דבר הגשת כתב אישום נגד גורם טיפולי במגזר החרדי, בגין עבירות שביצע במטופליו בתוך הקהילה החרדית | זה כל מה שניתן לפרסם בשלב זה של התיק | עורך הדין המייצג בפרשה: "אנחנו מנועים להתייחס בשלב זה לפרטי הפרשה"

הותר לפרסום: פרשה חמורה במגזר החרדי
אסיר אזוק ברגליו. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: לאחר תקופה ממושכת בה התנהל הליך משפטי חמור, בית המשפט המחוזי בירושלים נענה לבקשת ‎כלי תקשורת והתיר לפרסם כי הוגש כתב אישום נגד גורם טיפולי במגזר החרדי.

צו איסור הפרסום, נותר על כנו כך שלא ניתן לפרט מעבר לכך שמדובר בעבירות שגורם טיפולי ביצע במטופליו, הכל בתוך הקהילה החרדית.

את הבקשה לבית המשפט, כדי שיתיר לפרסם את הפרשה, הגישו ורד פלמן מ'כאן חדשות', יעל פרידסון מ-ynet ואריאלה שטרנבוך מ'חדשות 13'.

מאז המעצר, בית המשפט אסר על פרסום כל פרטי החקירה, וצו איסור הפרסום כלל אף את פרסום עצם קיומו של הצו. הלילה (ראשון) כאמור, הותר לפרסם

רחלי רושגולד סמנכ"לית ארגון JCW שחשף את הפרשה הגיבה: "פעלנו רבות, לילות כימים על מנת להביא את הפרשה לפתחם של גורמי אכיפת החוק. גם שנראה היה שהמצב אבוד, לא ויתרנו לרגע והמשכנו במאמצים לשבור את קשר השתיקה".

"לשמחתנו, לאחר עבודה מאומצת, הצליחה המשטרה להביא להגשת כתב אישום יוצא דופן בחומרתו ועל כך תודתנו. אנו בטוחים כי בית המשפט יעשה את המיטב, ינקוט ביד קשה ויוציא את הצדק לאור".

עו"ד יהודה פריד ועו"ד טל גבאי, שמייצגים בתיק, סירבו להתייחס לפרשה. הפרקליטים פריד וגבאי מייצגים גם את מלכה לייפר שנמצאת במעצר מלא מאז חודש שבט תשע"ח.

"אנחנו מנועים להתייחס בשלב זה לפרטי הפרשה" אמר עו"ד יהודה פריד ל'בחדרי חרדים'. "אני בטוח כי אם וכאשר נוכל, נצליח להעמיד את הדברים באורח שונה לחלוטין".

עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי

במקביל, הליך ההסגרה לאוסטרליה של מלכה לייפר המתנהל מזה למעלה מ-5 שנים, במסגרתו נערכו כבר 62 דיונים - טרם הוכרע. בדיון שנערך לפני חמישה ימים אמור היה פאנל מומחים להציג חוות דעת פסיכיאטרית נוספת לגבי כשירותה לעמוד לדין, אולם לבקשת ראש הפאנל הם קיבלו הארכה של חודש ימים.

חולת נפש או מתחזה? בשנת 2016 קבעו מומחים כי מלכה לייפר אינה כשירה לעמוד לדין ובשל כך נפסק הליך הסגרתה לאוסטרליה, שם היא צפויה לעמוד לדין בחשד כי פגעה בתלמידותיה הקטינות בבית ספר החרדי "עדת ישראל" באוסטרליה וביצעה בהן עבירות חמורות בין השנים 2001-2008 בזמן ששימשה כמורה ומנהלת בבית ספר החרדי "עדת ישראל", תוך ניצול מעמדה ותמימותן.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', בעקבות פניה של האינטרפול, במהלך שנת 2017 הצטברו אינדיקציות כי לייפר מעמידה פנים שהיא סובלת ממחלת נפש על מנת להתחמק מהליך ההסגרה. היחידה המרכזית במחוז ש"י פתחה בחקירה וזו נעצרה בחודש שבט תשע"ח.

בית המשפט המחוזי בירושלים, החליט לשחררה, אך בערר שהגישה הפרקליטות לבית המשפט העליון, נקבע כי לייפר מתחזה לחולת נפש, והודגש כי מדובר באישה שהפרה באופן שיטתי את האמון שניתן בה, ולכן אין מנוס ממעצרה. מאז, המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה חידשה את הליך ההסגרה לאוסטרליה ומאז היא נמצאת במעצר מלא.

עם זאת, בשלהי חודש אלול תשע"ט, השופטת חנה מרים לומפ קבעה, כי "העותר לא הרים, בשלב זה, את הנטל להיעתר לבקשתו לחידוש הליכים בטענה שהמשיבה התחזתה" והחליטה לשחררה למעצר בית. הפרקליטות הגישה שוב ערר לבית משפט העליון, שם נקבע כי היא תישאר במעצר מלא עד להחלטה אחרת. חוות דעת פסיכיאטרית נוספת שאמורה היתה להיות מוכנה לפני שבוע - טרם מוכנה ובית המשפט דחה את תאריך הגשתו לעוד חודש.

המגזר החרדי הותר לפרסום מטפל חרדי מלכה לייפר יהודה פריד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד