כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אינו ממלא את ייעודו

אחרי 85 שנה: העיתון המיתולוגי ייסגר

זה נכנס וזה יוצא: העיתון הצבאי המיתולוגי 'במחנה', המוכר בציבור החרדי כמקום העבודה של יאיר לפיד בשירותו הצבאי, ייסגר אחרי 85 שנה. עם זאת ביום ראשון יושק עיתון חרדי צבאי ראשון "בשבילי המח"ץ"

אחרי 85 שנה: העיתון המיתולוגי ייסגר
חייל קורא עיתון. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

העיתון הצבאי המוכר "במחנה", בו כתבו במסגרת שירותם הצבאי אהוד אולמרט, יאיר לפיד, ועוד מאות עיתונאים ופוליטיקאים מוכרים, ייסגר בתקופה הקרובה. כך דיווח יואב לימור ב'ישראל היום'.

העיתון הופיע לראשונה בשנת 1934, כביטאון ארגון ההגנה. עם קום המדינה והקמת צה"ל ב-1948 הוא הפך להיות "עיתון חיילי צה"ל" ומאז הופיע בקביעות כשבועון.

בדצמבר 2016 הוחלט בצה"ל להפסיק להפיץ את העיתון במהדורה מודפסת, ולהתחיל להפיצו במהדורה דיגיטלית. מרבית מאנשי המערכת פוטרו, ומעטים מהם עברו לדובר צה"ל, שם המשיכו להפיצו בצורה דיגיטלית.

באתר צה"ל, שם הוא הופץ עד היום, נאמר אז כי "ההתאמה לקהל היעד ולעידן הדיגיטלי תאפשר לו להצליח".

אולם כאמור, הוחלט כעת על סגירת העיתון, ככל הנראה לאחר שהבינו בצה"ל כי החיילים ניזונים מהתקשורת הכללית ומהרשתות החברתיות, והעיתון אינו ממלא את ייעודו כ"שופר הצבא".

בתוך כך, מנהלת החרדים הצבאית הודיעה על הפצתו של העיתון הצבאי החרדי הראשון, תחת השם 'בשבילי המח"ץ'.

הגליון הראשון יופץ באירוע ההצדעה לחייל החרדי שיתקיים ביום ראשון הקרוב.

מדובר צה"ל נמסר, כי "זה כשלוש שנים 'במחנה' מופץ בעיקר דיגיטלית במסגרת אתר צה"ל. לאחרונה הוחלט בצה"ל לאחד את אתר 'במחנה' עם אתר צה"ל, ובכך להפסיק את פעולת העיתון במתכונתו הנוכחית, זאת מתוך הבנה כי יש להתאים את אמצעי המדיה של צה"ל לעידן של ימינו, וכי אין בצה"ל צורך בשני אמצעי מדיה מקבילים ויש לאחדם. בחודש הבא צפוי להיערך טקס, ויופץ הגיליון האחרון המודפס של 'במחנה'. צה"ל מוקיר את עשייתו ומורשתו רבת השנים של 'במחנה', אך עלינו להתחדש ולהתאים את עצמנו למציאות הנוכחית".

מנהלת חרדים הצבאית עיתון במחנה בשבילי המח"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד