כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"היה כבוד לרשעים וחילול השם"

שגיאות מי יבין: האחים וינברגר מתנצלים שהופיעו בפני ראש הממשלה

אחרי הסולן יואלי דוידוביץ מסאטמר, לחץ שהופעל על מקהלת 'מלכות' הביא את זמרי הבית - האחים וינברגר לפרסם מכתב התנצלות בבית המדרש דושינסקיא בירושלים, על ההופעה בי"ט כסלו בהשתתפות ראש הממשלה בכפר חב"ד | "מתנצלים על המכשלה שיצאה מתחת ידינו"

שגיאות מי יבין: האחים וינברגר מתנצלים שהופיעו בפני ראש הממשלה
האחים וינברגר מאחורי הזמר יואלי דוידוביץ צילום: יעקב נחומי

מעמד חגיגות י"ט כסלו שנערכו בכפר חב"ד בשבוע שעבר, שם הופיעה המקהלה החסידית 'מלכות', מביאה להתנצלות של חברי המקהלה בזה אחר זה. 

הזמרים האחים מיכאל ויוסף צבי וינברגר הנמנים על חסידות דושינסקיא, הנמנית על 'העדה החרדית' הקנאית, פרסמו מכתב התנצלות בלוח המודעות בבית המדרש הגדול של החסידות בירושלים תחת הכותרת "שגיאות מי יבין" על השתתפותם במעמד ש"היה כבוד לרשעים וחילול השם" נוסח המכתב.

כזכור, ב'בחדרי חרדים' פורסם לראשונה כי הזמר יואלי דוידוביץ' חסיד סאטמר, פרסם מודעה בבית הכנסת של חסידות סאטמר בבית שמש, אליה הוא משתייך וכתב מכתב התנצלות וביקש סליחה ומחילה על השתתפותו במעמד.

מקהלת 'מלכות' מתבססת ברובה על האחים וינברגר, כאשר אולפן הבית של המקהלה מתנהל ע"י האח הגדול מיכאל וינברגר - mw, לצד היותו של האח הזמר הנודע זאנוויל וינברגר בין סולני המקהלה.

בעבר, השמיעו קיצוני ירושלים טענות נגד מקהלת 'מלכות', על ערבי שירה. בין היתר על ההופעות בבנייני האומה, אך המקהלה ממשיכה להופיע אצל כלל החוגים והעדות.

לפני שבוע הוזמנה כאמור מקהלת 'מלכות' להופיע באירוע י"ט כסלו בכפר חב"ד כבכל שנה, אלא שהשנה ללא ידיעת המקהלה הוזמן גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ופמלייתו, כמובן שבעיצומו של האירוע כבר לא יכלו לבטל.

'מלכות' וחבריה שרו לכבדו של ראש הממשלה והתגובה לא איחרה לבוא בפרסום ההתנצלויות לאחר לחץ שהופעל על המקהלה.

המכתב בלוח המודעות. צילום: שלומי טריכטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקהלת מלכות י"ט כסלו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד