כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

המשרד לשירותי דת נכשל במבחן הראשון: לא פרסם אצל החרדים

לאחר ש'בחדרי' חשף את ההוראה החדשה במשרד לשירותי דת שמפלה לרעה את התקשורת החרדית, היום פורסם לראשונה מכרז מטעם המשרד, רק בשני עיתונים כלכליים ובעיתון ערבי | במשרד האוצר מחדדים כי על פי הנהלים צריך לפרסם בעיתון "נפוץ" | האם השר יעשה משהו

המשרד לשירותי דת נכשל במבחן הראשון: לא פרסם אצל החרדים
חרדי קורא עיתון בטיסה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

כחודש לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף מסמך ששוגר מהמשרד לשירותי דת, בו מודיע דובר המשרד אבי רוזן על הפסקת פרסומים בעיתונות החרדית בנושאי מכרזים למשרות ואלו יפורסמו רק בעיתונות הכללית. היום פורסם לראשונה מכרז מטעם המשרד, אך לא בעיתונות החרדית.

היום (שני) פורסם המכרז הראשון של המשרד לשירותי דת, מכרז להפעלת חדרי קירור לנפטרים, שאת המכרז פרסמו במשרד לשירותי דת רק בעיתונים 'כלכליסט', 'גלובס' וכן באחד מעיתוני המגזר הערבי, כשהחרם על העיתונות החרדית מורגש.

נציין כי לאחר שפרסמנו לפני כחודש על האפליה, נמסר ממשרד האוצר כי לא קיימת אפליה, כשלטענתם "בניגוד לנטען, לא ניתנה כל הנחיה בעניין אי פרסום מכרזים בתקשורת החרדית". אלא שהמציאות מוכיחה כי האפליה נמשכת.

מנהלי עיתונים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים', טענו כי לאחר הפרסום ב'בחדרי חרדים' התחייבו במשרד בשם החשבת הכללית כי אין אפליה והמכרזים יתפרסמו גם בעיתונות החרדים, אלא שכעת הגיעה שעת המבחן הראשונה בו נכשל המשרד לשירותי דת והוכיח כי קיימת אפליה בפרסום לתקשורת החרדית.

ממשרד האוצר נמסר ל'בחדרי חרדים', "תקנות חובת המכרזים קובעות כך: "רצה משרד להתקשר בחוזה הטעון מכרז פומבי, תפרסם ועדת המכרזים הודעה על כך בעיתון נפוץ, בעיתון בשפה הערבית ובאתר האינטרנט...".

לדבריהם, "החשבת קיבלה את הצעת לפ"מ, לפרסום בעיתון נפוץ (במקרה זה גלובס) ובעיתון בשפה הערבית".

מהמשרד לשירותי דת לא נמסרה תגובה.

'בחדרי חרדים' פנה ללשכתו של השר לשירותי דת יצחק וקנין, שבפעם הקודמת הבהיר כי לו היה מודע להוראה החדשה "היה מטפל בה תוך חמש דקות". מטעמו נמסר הפעם כי "לשר נודע לאחר הפרסום, אך אין דרך לעצור את זה". בלשכה סירבו להתייחס על השאלה מה בכוונת השר לעשות בעניין.

המשרד לשירותי דת מכרזים לחרדים יצחק וקנין עיתונות חרדית אפליית חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד