י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
אסונות מחרידים

הנתון הבא הולך לזעזע אתכם: כמה ילדים נהרגו השנה וממה

כמה ילדים ובני נוער נהרגו השנה באסונות ומהם מקרי המוות המובילים ל"ע • כל ילד הוא עולם ומלואו, תעשו הכל כדי למנוע את הטרגדיה הבאה"

הנתון הבא הולך לזעזע אתכם: כמה ילדים נהרגו השנה וממה
תאונת דרכים. אילוסטרציה צילום: דוברות איחוד הצלה

"כל ילד הוא עולם ומלואו. תעשו הכל כדי למנוע את הטרגדיה הבאה". במילים אלו פונה ארגון 'בטרם' להורים לאחר פרסום הדו"ח המחריד הבא:

הדו"ח, הנושא את השם "תמותת ילדים מהיפגעות בלתי מכוונת" חושף כי בשנת 2019 נהרגו 123 ילדים ובני נוער באסונות בלתי טבעיים. כן כן, קראתם נכון. מאה עשרים ושלושה ילדים בני נוער. אחד לשלושה ימים.  מהדו"ח המחריד עולה כי מרבית ההרוגים הם בתאונות דרכים ובטביעות. במהלך השנה האזרחית החולפת נהרגו 62 ילדים בתאונות דרכים, יותר מחצי. הגורם השני לתמותה הוא טביעה - בשנה שחלפה נהרגו 18 ילדים ובני נוער כתוצאה מטביעה. גורמים נוספים למקרי המוות של ילדים: שריפה, חנק, הרעלה, התחשמלות ושכחה ברכב.

בנוסף, בשנה החולפת חלה עלייה במקרי התמותה של ילדים ובני נוער בתאונות דרכים. ישנה עלייה דרמטית בתאונות בהן הילדים נסעו באופנוע או טרקטורון, עם 6 הרוגים לעומת ממוצע של שני הרוגים בחמש השנים הקודמות.

כאמור, טביעה היא הגורם השני לתמותת ילדים ומהווה 17% מכלל המקרים, רובם של תינוקות ופעוטות עד גיל 4. אגב, במרבית מהמקרים הטביעה אירעה בבית ולא במקום ציבורי.

נתון מעניין במיוחד הצץ מהדו"ח, הוא שבקרב ילדים מהמגזר הערבי הגורמים הבולטים המובילים לתמותה הם תאונות דרכים בסביבת הרכב (כמו דריסה לאחור) ושריפה, לעומת  ילדים יהודים שם הגורמים הבולטים הם חנק וטביעה.

קבוצת הגיל בסיכון הגבוה ביותר לתמותה מהיפגעות הם בני נוער בגיל 15 עד 17. קבוצת גיל זו בולטת בתמותה בתאונות דרכים, וניתן לייחס זאת לאופניים חשמליים, קורקינטים וטרקטרונים הנפוצים יותר בגילאים אלו.

קבוצת הגיל השנייה בשכיחות התמותה הם תינוקות ופעוטות מתחת לגיל 4. מרבית מקרי המוות בגילאים אלו הם טביעה וחנק.

מנכ"לית ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, אורלי סילבינגר אמרה בעקבות פרסום הדו"ח: "אנחנו לא שוכחים לרגע שלא מדובר רק במספרים. כל ילד שנהרג הוא עולם ומלואו ומותו מהווה טרגדיה כואבת. המשותף לכל אחד מהמקרים הללו הוא שמדובר בילד או ילדה שיש להם הורים ומשפחה שאוהבת". סילבינגר פנתה להורים: "את מרבית המקרים אפשר היה למנוע. אסור לנו לעצום עיניים ולהישען על האמונה שלי זה לא יקרה. מחובתנו לעשות כל שניתן כדי למנוע את הטרגדיה הבאה ולא להיכנס לסטטיסטיקה האיומה הזו".

 

מוות ארגון בטרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד