כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

אגד זוכתה בערעור - תשלם רק 5000 ש"ח קנס

בית המשפט המחוזי זיכה את אגד על אי עמידה בתנאי רישיון ואי הפעלת שירות סדיר קבע. הותיר על כנה את האישום על אי עצירת האוטובוס במרחק של 15 מטר מעבר לתחנה

אגד זוכתה בערעור - תשלם רק 5000 ש"ח קנס




אגד: אנו שמחים כי בית המשפט המחוזי בירושלים הבין את החלטת נהג אגד שנעשתה מתוך ראיית טובת כלל ציבור הנוסעים

חברת אגד זוכתה בערעור שהגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים על פסק הדין בו הורשעה בבית המשפט לתעבורה בירושלים במרץ 2009.

מדובר באירוע שאירע ב-1 בנובמבר 2006, כשאוטובוס בקו 13 בירושלים ממשואה לקטמון לא העלה נוסעים בתחנה ברחוב יפו בירושלים, בשל היותו עמוס. אחד הנוסעים שנותרו בתחנה, הראל שרעבי, הגיש תביעה כנגד החברה.

בתאריך ה-25 במרץ 2009 הרשיע בית המשפט את אגד באי עמידה בתנאי רישיון ואי הפעלת שירות סדיר קבע. השופט אברהם טננבוים קנס את אגד ב-20 אלף שקל והורה לאגד לפצות את המתלונן ב- 500 שקל.

היום זיכה השופט משה רביד את אגד משני סעיפי האישום הראשונים, בנימוק עקרון החוקיות שמתייחס לחוק שכאשר הוא משתמע לשני פנים, מפרשים אותו לטובת הנאשם.

השופט רביד הדגיש בפסק דינו כי את ההוראה בפקודת התעבורה "נסיעה נוחה ויעילה בהתחשב בצורכי הציבור" יש לפרש כהוראת גג להוראות הספציפיות בפקודת התעבורה.

השופט רביד לא זיכה את אגד מעבירת עצירת האוטובוס במרחק של 15 מטר מעבר לתחנה המיועדת לעצירה. לאור זיכוי אגד משני הסעיפים העיקריים והשארת האישום בסעיף האחרון קנס השופט את אגד ב-5,000 שקל בלבד.

מאגד נמסר: "כ-5,000 הנהגים של אגד מתמודדים בעבודתם עם עומסים רבים, תוך שהם עושים כל מאמץ לספק שירות ברמה הגבוהה ביותר לציבור הנוסעים. אנו שמחים כי בית המשפט המחוזי בירושלים הבין את החלטת נהג אגד שנעשתה מתוך ראיית טובת כלל ציבור הנוסעים, בעוד שפסק הדין הקודם בחן את המקרה בראייה של נוסע יחיד".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד