כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
שעות קודם ההכרעה

המאבק על החסינות לנתניהו: הליכוד מגיש עתירה דחופה לבג"ץ

בסיעת הליכוד הודיעו בשעה האחרונה כי הם הגישו עתירה מטעם התנועה לבג"ץ בה הם דורשים לפסול את מעורבותו של יועמ"ש הכנסת איל ינון בשל ניגוד העניינים שבו הוא מצוי - כך לדבריהם • בתוך כך: יו"ר הכנסת אדלשטיין נמצא לקראת הכרעה לא פשוטה שעשויה לסבך את כהונתו

המאבק על החסינות לנתניהו: הליכוד מגיש עתירה דחופה לבג"ץ
אייל ינון צילום: Olivier Fitoussi, flash 90

שעות ספורות בלבד קודם שיושב ראש הכנסת יקבל לידיו את חוות דעתו של היועץ המשפטי של הכנסת עו"ד אייל ינון ויודיע האם בכוונתו להקים את וועדת הכנסת שתדון בבקשת החסינות של נתניהו - הליכוד מגיש עתירה דחופה לבג"ץ.

בדקות האחרונות (ראשון) הודיעו רשמית בסיעת הליכוד כי הוגשה עתירה על ידי עורכי הדין מטעמם בשם יו"ר סיעת הליכוד חבר הכנסת מיקי זוהר, בה הם דורשים מבג"ץ להורות על קביעת דיון מהיר בעניין סמכותו של היועמ"ש לחוות את דעתו בעניין החסינות של ראש הממשלה.

בבסיס הטענה של הליכוד נטען כי עוד ינון "מצוי בניגוד עניינים חמור", כשהם דורשים כי ינון ישיב מדוע לא לפסול את עצמו מהתעסקות בעניינו של ראש הממשלה, שכן רעייתו חברה בצוות הפרקליטים שעסק בתיקיו של נתניהו.

כמו כן הם מבקשים מבג"ץ להודיע על ביטול חוות דעתו שקבעה כי ניתן לדון בחסינות גם במהלך פגרת הבחירות, בה לא הוקמה וועדת הכנסת הקבועה.

בתןך כך, בלשכת יו"ר הכנסת אדלשטיין הודיעו כי הוא יכנס היום מסיבת עיתונאים בה יתייחס לחוות הדעת של יועמ"ש הכנסת הצפויה להינתן היום, ויודיע האם בכוונתו לפעול להקמת וועדת הכנסת. באם יסרב ללכת על צעד שכזה, הוא מסתכן בהדחה - כפי שמאיימים בסיעת כחול לבן.

איל ינון עתירה דחופה בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד