כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

נעים להכיר: דור ה-Z, כוח העבודה החדש

הכירו את הכוח העולה שעומד להצטרף לשוק העבודה שלנו: דור ה-Z.  הדור שיעשה לכולנו בית ספר!  איזו השפעה תהיה לבני דור ה-Z על שוק העבודה ומה מאפיין אותם? הכל בכתבה הבאה

נעים להכיר: דור ה-Z, כוח העבודה החדש
דור הZ צילום: שאטרסטוק

מיהו דור ה-Z?
כשמדברים על דור ה-Z מתכוונים לכל מי שנולד בסוף שנות ה-90 ועד ראשית שנות ה-2000. זהו דור שנולד לתוך טכנולוגיה ורשתות חברתיות ואוהב להשתמש בהן 24/7. זהו דור שגדל עם סמארטפון ביד, צמא לטכנולוגיה ומאמץ כל חידוש שקיים בשוק.

זהו דור עם אופי שונה, בהשוואה לדור המילניום, ולכן כדאי מאוד שהמעסיקים יכירו אותו ויערכו אליו בהתאם.

 שינויים בשוק העבודה
דור ה-Z הולך לעשות שינוי בשוק העבודה ובשוק ההשמה. זהו דור שלא מפחד להגיד את הדברים בפנים. אבל בעיקר, מדובר בדור עם סדר עדיפויות שונה, כשבראש עומדים ערכים של אמון, כנות ותקשורת פתוחה וישירה עם הבוס והקולגות.
מצד אחד, זהו דור תובעני ודעתן, שלא מוותר על העקרונות שלו, ומצד שני, זהו דור בעל יכולות עבודה גבוהות, שלא נראו עדיין בשוק העבודה.

אני, אני ואני...
בני דור ה-Z חיים ונושמים טכנולוגיה והם מבלים מינימום 10 שעות ביום באינטרנט. זהו דור עצמאי מאוד שאוהב ליזום ולהגשים את עצמו. מגייסים שרוצים למקסם את הפוטנציאל העסקי של כוח עבודה זה, חייבים להראות להם כי עבודתם תורמת בצורה ישירה להצלחת החברה.

פחות, אבל יותר
אם דור המילניום, מתאפיין בחוסר יציבות תעסוקתית ובקפיצה בין מקומות עבודה, בני דור ה-Z, שגדלו בתקופה של משברים כלכליים וחברתיים, זהירים יותר ומעוניינים ביציבות כלכלית ולכן נשארים באותו מקום עבודה לטווח ארוך וממושך.

בנוסף, זהו דור שאוהב לעבוד פחות שעות, אבל גם יודע לתת תפוקה גבוהה יותר למעסיק. בני דור ה-Z מצפים לגמישות מקסימאלית מצד המעסיק: גם מבחינת שעות העבודה, גם מבחינת האפשרות לעבוד מהבית וגם ביכולת לשלב לצד העבודה פרוייקטים של יזמות אישית. בנוסף, מדובר בדור אינדיבידואליסטי, שיעדיף תמיד עצמאות בעבודה ומשובים אישיים על ביצועים.

מהירות ומולטיטאסקינג
זהו דור שלא מפחד מטכנולוגיה, מתהליכי אוטומטיזציה או מכניסה של רובוטים לשוק העבודה, להפך זה בא להם בקלות. מדובר במועמדים חזקים מאוד המתאימים מאוד למשרות דרושים הייטק: יש להם יכולת ריכוז וקשב קצרה מאוד, תפיסה מהירה, מולטיטאסקינג ורצון להגיע לתוצאות מהירות. 

הזדמנות להתפתח
שלא כמו דור המילניום, שכר גבוה לא באמת מעניין את דור ה-Z אלא יותר האפשרות ללמוד ולהתפתח. זה דור שמעוניין ללמוד ולשדרג את יכולותיו, אבל השכלה גבוהה היא לא מאסט מבחינתם להצלחה בעבודה, ולכן, פעמים רבות, יתחילו לעבוד ללא השכלה מוקדמת גם אם מדובר בתפקיד כמו מהנדס תוכנה.

אז מה היה לנו כאן? כוח עבודה חדש שנכנס לשוק העבודה והולך לעשות לכולנו בית ספר.     הצעירים החדשים של דור ה-Z הם בלוגרים, יוטיוברים או בוגרי 8200, שבסך הכל מנסים את מזלם בשוק העבודה. ומה הם רוצים? הזדמנות לקריירה שתאפשר להם ללמוד, להתקדם ובמקביל ליזום פרוייקטים משלהם. אה כן... וגם מנהל "כוכב" שילווה וינחה אותם לאורך התהליך כולו. אבל הכי, הכי חשוב- שתהיה להם היכולת להשפיע על החברה.

נכתב ע"י יועץ השמה בחברת Gotfriends - חברת ההשמה להייטק הגדולה בישראל

טכנולוגיה אינטרנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד