כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הוצא צו מניעה

בית הדין בבני ברק מגן על איש עסקים שנכנס למערבולת כלכלית

בית הדין הגדול בבני ברק, פסק לטובת איש עסקים שנקלע לכדור שלג מתגלגל של חובות ופסק שההחזרים יחולקו בצורה שיוויונית | אין לפרוע כל חוב עד לדיון דחוף עם המלווה הנ"ל שבו ייקבע גודל וסדרי התשלומים"

בית הדין בבני ברק מגן על איש עסקים שנכנס למערבולת כלכלית
אילוסטרציה צילום: דוד כהן / פלאש 90

הגאון רבי בנימין גרבוז מדייני בית דין צדק בבני ברק של הגר"נ קרליץ זצ"ל, הוציא צו מניעה נגד בעל חוב במטרה לעצור את החזר חובותיו עד להסדרה מחדש.

צו המניעה אוסר על איש העסקים להחזיר חובות ולהשיב כספים לנושיו עד לבירור כולל של מצבת חובותיו נכסיו והוצאותיו ההכרחיות.

במסגרת ההחלטה מינו הדיינים את ארגון 'אחריות - ייצוג והכוון כלכלי' להסדיר את השבת הכספים רק בצורה מסודרת זאת על מנת  למנוע את החזר החובות באופן לא שיוויוני בין כלל הנושים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בדיון שהתכנס בהרכב של הגר"ב גרבוז, הוחלט להורות לאיש העסקים לעצור זמנית את תשלום חובותיו עד להסדרת כלל הכספים והנכסים ויצירת חלוקה הלכתית ושוויונית לכלל הנושים.

תחילת הסיפור החל לאחר שאיש העסקים נכשל באחד מעסקיו, דבר אשר יצר שמועות שונות על 'כדור שלג' מתגלגל בעקבותיו פנו ספקים שונים לגבות את חובותיהם, חלקם בצורה שאינה מקובלת הלכתית ומוסרית, מה שגרם לאחד מהנושים חשש שכספו לא יוחזר וישולם לנושים מציקים ולוחצים.  

לאחר דיון שהתקיים בנושא קבעו הדיינים לאיש העסקים 'צו מניעה' להחזר חובותיו: "הננו להודיעכם כי אין לפרוע כל חוב עד לדיון דחוף עם המלווה הנ"ל שבו ייקבע גודל וסדרי התשלומים" כתב ביה"ד בצו מניעה זמני שהורחב בהמשך, כאשר בד בבד מוצע לכל הנושים האחרים להצטרף להליך המתנהל בביה"ד.

בהחלטה הסופית כתב בית הדין כי בקשת התובע (הנושה) לעכב ביצוע תשלומים מצד הנתבע (איש העסקים) לכל צד דהוא עד להחלטה נוספת מתקבלת ועיכב את כל תשלומי הכספים בשלב זה.

"הנתבע יפנה לארגון 'אחריות' שיטפלו במכלול החובות של הנתבע מול כל הגורמים ובבדיקת נכסיו הוצאותיו והכנסותיו השונות "ארגון אחריות יעדכן את ביה"ד בכל הנ"ל". 

בית דין איש עסקים חובות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד