כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

האידיש לא הובילה לפריצת דרך

השר לביטחון פנים יצחק אהרנוביץ' הגיע לביתו של גאב"ד ירושלים על מנת לבקש להנמיך את גובה הלבות סביב חניון קרתא, אך נענה בסירוב עיקש. בצאתו אמר: "נמשיך להידבר" • וידאו מהפגישה המיוחדת

גאבד העדה החרדית. צילום ארכיון
גאבד העדה החרדית. צילום ארכיון



פגישתם של השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ וגאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס הסתיימה ללא פריצת דרך. הפגישה עסקה בנושא ההפגנות סביב לחניון קרתא. השר ביקש מהגאב"ד להקל על משטרת ירושלים, ולהקפיא את ההפגנות לפחות עד לסיום המתיחות הצפויה במגזר הערבי לקראת חג הרמאדן.

אך הגאב"ד לא התרכך: "על שבת אין פשרות, השבת היא לא שלנו, לא אנחנו יצרנו אותה. היא קיימת מאז מתן תורה ותהיה קיימת לעד". השר שמע וקיבל. הוא לא ניסה לשכנע או לנסות לשנות את דעתו, וככלל היה נראה שהשיחה נועדה לצרכים ידידותיים.

אהרונוביץ סיפר לגאב"ד שהוא יליד ירושלים שלמד בישיבה בעיר צפת, ואביו נולד בקובנא. השיחה התנהלה בשפת האידיש אותה דובר השר כשפת אם.

בפגישה שנערכה בביתו של הגאב"ד ברחוב גבעת משה בירושלים, נכחו שישה מחברי הבד"ץ, ובכירי משטרת ירושלים, בהם מפקד מרחב ציון, ומי שאחראי על פיזור ההפגנות, ברונו שטיין.

בצאתו אמר השר אהרנוביץ': "דיברנו ונמשיך לדבר, המלאכה עוד לפנינו והמלאכה מרובה. יהיו מפגשים נוספים, יוקם צוות עוד היום ואני מקווה שיימצא פתרון. אני לא יודע אם הוא יהיה כבר בשבת או בשבוע הבא אבל צריך פתרון", חתם השר את דבריו, ונכנס לרכבו.



צילום: הגולש דור ישרים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד