כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"אין לי סחורה. המדפים ריקים"

כך משליך נגיף הקורונה על חג הפסח הקרב ובא

אפקט הקורונה, וההקשר בין הנגיף הקטלני לפסח: יש קשר? ובכן, מסתבר שבזמן הקרוב בכלל ולפני פסח בפרט צפוי לנו מחסור משמעותי במגוון רחב של מוצרים | 'בחדרי חרדים' שוחח עם כמה בעלי חנויות שמרכולתם הולכת ואוזלת וסחורה אין | כך גם בשוק המוצרים לפסח קיים חשש ממחסור

כך משליך נגיף הקורונה על חג הפסח הקרב ובא
חנות בגדים. אילוסטרציה צילום: pixabay

"אין לי סחורה, המחסנים ריקים ואני לא יודע מאיפה לחדש", במילים אלו פתח את השיחה עם 'בחדרי חרדים' בעליה של רשת בגדים מוכרת בציבור החרדי. "בגדים שהזמנתי לפני שלושה חודשים מסין עדיין לא יצאו מהמפעל, הכל שם מת. אין עובדים, המפעלים סגורים ואין לי סחורה".

לדבריו, "גם להזמין מטורקיה אני לא יכול, בגלל שזה כבר מאוחר מדי. זה לא יגיע עד פסח".

עובד ברשת מוצרי חשמל גדולה סיפר ל'בחדרי חרדים' שגם אצלם המצב דומה: "יש לנו מעט מאוד סחורה, ודברים שמזמינים בדרך כלל לפני פסח כמו תנורים, טוסטר אובן, קומקומים ופלטות כמעט אזלו מהמלאי". הוא הוסיף כי "גם במוצרים שמגיעים מגרמניה ומקומות אחרים בעולם יש מחסור, כי בסופו של דבר כולם עובדים עם סין. סין סגרה את השערים וכולם מרגישים את זה".

יבואן של מוצרי טקסטיל לבית מספר לנו דברים דומים. "אין סין - אין שוק", הוא אומר. "אצלי ספציפית הרוב הגיע כי הזמנתי את זה כבר לפני שמונה חודשים. אבל יש הרבה מאוד מוצרים שנאלצתי להזמין עכשיו מטורקיה ורומניה בגלל המצב בסין".

ומסתבר שזה לא הכל, ולפני פסח צפוי מחסור גם במצות. 

"לפסח אנחנו מזמינים סחורה מאוד מוגבלת לרשת. למשל של מצות", מסביר אחד הקמעונאים ל'ידיעות אחרונות'. "הזמנו כבר את כל המצות לחג. הכל. את הסחורה מזמינים לפי חישוב שלוקח בחשבון את העובדה שבכל רגע נתון בפסח, 5%-7% מהאוכלוסייה בכלל לא נמצאת במדינה, ואף אחד לא רוצה לאכול מזון שכשר לפסח, אחרי החג. נגיד ש־20% מהטסים נוסעים לתאילנד, זה אומר שיהיה לשוק המזון ביקוש של עוד 3%-4% שהוא לא יוכל להתמודד איתו, ייווצר עודף ביקוש".

אותו קמעונאי מזכיר שיש מוצרים שממילא נוצר בהם מחסור בכל חג. "שקדי מרק של אסם, אפיפיות של עלית, דגני בוקר של תלמה. הם מייצרים בכמויות מדודות כי הם יודעים שאחרי פסח אף אחד לא קונה את המוצרים האלה, אפילו לא ב־4.9 שקלים. יהיה מעניין לעקוב".

קורונה מחסור עולמי חג הפסח משבר כלכלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד