כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"יש לכבד את הכרעת הבוחר"

וועדת הבחירות פרסמה את התוצאות ה'כמעט סופיות'; גנץ עוקץ

שלוש יממות לאחר סגירת הקלפיות, וועדת הבחירות מפרסמת את התוצאות הכמעט סופיות שלא מבשרות על שינוי, משכך גוש הימין עומד על 58 לעומת  62 לגוש שמתייצב מאחורי גנץ | האחרון קורא לכבד את הכרעת הבוחר, כשהוא מכוון לליכוד שהקימה ועדה לבחינת ליקויים

וועדת הבחירות פרסמה את התוצאות ה'כמעט סופיות'; גנץ עוקץ
ספירת קולות צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

וועדת הבחירות המרכזית פרסמה בשעה האחרונה את התוצאות ה'כמעט סופיות', שלוש יממות לאחר הבחירות לכנסת ה-23, כאשר יושב ראש 'כחול לבן' בני גנץ עוקץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

על פי וועדת הבחירות, גוש הימין נותר עדיין על 58 מנדטים בלבד, כש'הליכוד' זוכה ל-36 מנדטים, ש"ס עם 9 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים וימינה עם 6 מנדטים בלבד.

מנגד, גוש השמאל-ערבים-ליברמן זוכה ל-62 מנדטים, כש'כחול לבן' זוכה ל-33 מנדטים, הרשימה המשותפת ב-15 מנדטים, ישראל ביתנו ב-7 מנדטים והעבודה-גשר-מרצ גם היא עם 7 מנדטים.

ועדת הבחירות מפרסמת עוד כי שיעור ההצבעה בבחירות עומד על 71.46%. מתוך 6,453,255 בעלי זכות הצבעה, הצביעו 4,612,007 ארזחים. נספרו 25,053 קולות פסולים/מעטפות ריקות ללא פתקי הצבעה.
סך הקולות הכשרים 4,586,954. סה"כ הקולות הכשרים של רשימות המשתתפות בחלוקה: 4,547,718.

לאחוז החסימה העומד כיום על 3.25%, נדרשו 149,004 קולות. המודד למנדט עמד על 37,897 קולות.

יצוין כי בליכוד פנו מוקדם יותר היום (חמישי) לועדת הבחירות המרכזית בבקשה "לעיין בכל הפרוטוקולים והגיליונות של הקלפיות וכן במטרה לאמת שגיאות ברישום תוצאות הבחירות והקלדתן בכל הקלפיות".

"הליכוד מצפה שעד שמסמכים אלו לא ימסרו לו כדין ולא ימוצו הליכי העיון ותיקון שגיאות בהקלדת התוצאות ועדת הבחירות תימנע מפרסום התוצאות", נמסר.

מנגד, יו"ר כחול לבן בני גנץ, עקץ את נתניהו בעקבות סיום ספירת הקולות וכתב; "אני מודה בשמי ובשם כל אזרחי ישראל לעובדי ועדת הבחירות ובראשם יו"ר הוועדה, השופט ניל הנדל, ומנהלת הוועדה, הגב' אורלי עדס על עבודתם הקשה והמסורה במהלך הבחירות לכנסת ה-23. הם וכלל עובדי ועדת הבחירות, פעלו במסירות ומצאו פתרונות לכל אתגר, לרבות ספירת מעטפות של אזרחים הנמצאים בבידוד מחשש להידבקות בווירוס הקורונה".

"במדינה דמוקרטית", ציין גנץ, "יש לכבד את תוצאות הבחירות והכרעת הבוחר. ולא פחות מכך את עבודת הוועדה הממלכתית האמונה עליהן".

תוצאות אמת בחירות לכנסת ה-23 בני גנץ ועדת הבחירות המרכזית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד