כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
נגיף הקורונה בישראל

פרופ' גרוטו: התרחיש הקיצוני - 20 אלף מתים

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו אופטימי וטוען כי לדעתו ישנה התייצבות בקצב החולים בישראל. הפרופ' מספר על אפליקציה חדשה שתסייע בהתמודדות עם הנגיף • "התרחיש הקיצוני ביותר מבחינת משרד הבריאות הוא, כי יהיו 10,000-20,000 מתים מקורונה"

פרופ' גרוטו: התרחיש הקיצוני - 20 אלף מתים
מתנדב מד"א בעידן הקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות אומר כי בסך הכל נראה כי יש התייצבות בקצב גידול חולי הקורונה בארץ, ונראה כי המספר מתייצב על כ-200 חולים חדשים ביום. אולם בשלב זה לא ברור לגמרי מה הסיבה להתייצבות, אולי בגלל כמות הבדיקות.

עוד הוסיף פרופ' גרוטו, כי יש אפליקציה חדשה של משרד הבריאות בשלבי פיתוח סופיים, שככל הנראה תושק כבר היום. האפליקציה מבוססת בין היתר על מידע השב"כ אך לא רק. מטרת האפליקציה היא לזרז את מהירות התשובות שמקבלים האזרחים שנבדקו, אנשים שנמצאים בבידוד ועוד.

הוזמנו חצי מיליון בדיקות מהירות, בדיקות נוגדים, משהו שדומה בהפעלתו לבדיקת סוכר. "המטרה היא לעשות בדיקות סקר" אומר פרופ' גרוטו. הבדיקות ייערכו להרבה קבוצות של אנשים, חולים וגם לא. זה הבדיקות יחלו ככל הנראה לקראת סוף השבוע.

באשר למטושים בהם יש מחסור, אומר פרופ' גרוטו, כי יש 3 חברות ישראליות העוסקות בייצור מטושים. התפוקה כיום היא של כ-5,000 ביום, והצפי הוא שמיום שלישי יהיה ייצור של 10-15 אלף ייצורים ביום, תוצרת כחול לבן. עם זאת, בשלב זה אין כוונה לעשות בדיקות לכל הציבור וגם לא לכלל השוהים בבידוד, אלא בדיקות סקר.

המשנה למנכ"ל גרוטו, התרחיש הקיצוני ביותר מבחינת משרד הבריאות הוא, כי יהיו 10,000-20,000 מתים מקורונה, כאשר חלקם היו בכל מקרה מתים מסיבות אחרות, מחלות וזיהומים שונים.

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד